onsdag, februar 29, 2012

SOM NAT OG DAG

eller rettere som morgen og eftermiddag. Vejret var gråt og tåget, da jeg kørte ind med opgaven i morges. Solen skinnede herligt, da jeg kom ud fra cafe Ulla Terkelsen London mæt og tilpas i eftermiddag.

P1030104

Landmanden og Istvan hygger sig med at køre kasser på plads, Istvan sidder strunk ved siden af og har fuldstændig kontrol over situationen.

P1030106

Jeg nyder vintergækkene ved postkassen, i morgen er det den første dag i den første forårsmåned, det kan mærkes i luften. Der er en lethed over det hele, jeg får lyst til gåture, terrassete og forårsblomster indenfor.

P1030112

Mens jeg gør eftermiddagsteen klar, som dog bliver indtaget indenfor, træner landmanden og Istvan udenfor. Solen, den blå himmel og forårsluften gør mig glad, og så er det ovenikøbet gospeldag i dag. Man kan blive helt rundtosset af så mange gode ting.

P1030108

13 kommentarer:

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Hvor har du været heldig med at solen skinnede, der hvor du var.
    Her har været gråvejr hele dagen.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Landbohaven :-) Og over på Sjælland havde de den smukkeste solopgang i morges, så lille Danmark kan rigtig gøre forskel på vejret ;-)

      Slet
  2. Dejlig dag over hele linjen.. Og opgaven færdig og af leveret.. Skønt Lene. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er bare skønt :-)

      Slet
  3. Til lykke med afleveringen, Lene :o) Bare det var mig. I morgen er der en uge til den første eksamen for mig, og så er halvdelen af kurset overstået. Jeg håber solen også skinner til den tid. Dejlig dag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina og held og lykke med dine eksamener :-)

      Slet
  4. Jeg har det som deg. Lyset og sola påvirker meg og energien min.

    Godt du er ferdig med oppgaveskrivingen. Grattis!

    I dag har partiarken og jeg jeg beskjært blodlønna. Vi vil lage til hengekøyeplass under den til sommeren, pluss ha mer sol i hagen.

    Håper kveldens korøvelse var god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, tænk at I allerede er i haven. Hængekøjeplads, det lyder dejligt :-)Og det var godt at få lov til at synge løs :-)

      Slet
  5. Ja vejret har skiftet noget i dag. Mon vi helt kan regne med forår i morgen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte,jeg kan se at vejrudsigten siger frost i weekenden og måske lidt sne, så nej man kan aldrig regne med noget vejrmæssigt her i Danmark :-)

      Slet
  6. Hvor jeg dog genkender det med hunden fra min egen hverdag!
    Alma sidder altid bag i varebilen med hovedet mellem fremme mellem sæderne og følger med i, hvad der sker.

    Jeg ved ikke, hvordan din Landmanden har det; men jeg finder det faktisk lidt tomt, hvis hunden ikke er med rundt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmer, du kan tro, at min mand også føler det tomt. Istvan er nok den, han har har været allertættest knyttet til, måske hænger det også sammen med, at vi nu ingen børn har herhjemme :-)

      Slet
    2. Ja, det med, at der ikke længere bor børn hjemme er bestemt også medvirkende.
      Her er reden også tom efter at yngste tog på efterskole og siden landbrugsskole.

      Slet