søndag, marts 25, 2012

DET RENE GULD

Weekenden er tilbragt sammen med skønne mennesker. Min moster og onkel valgte, som mine forældre også gjorde, at invitere hele næste generation med til guldbryllup. Så vi 16 fætre og kusiner nød at være til fest sammen  med vores forældre. Jeg er alderspræsidenten i flokken og yngste kusine er to år ældre end min datter. Vi var i alt 70 mennesker, som festede sammen i den gamle højskole i Haslev, og rigtig mange af os overnattede, så vi fortsatte familiesnakken over morgenmaden i dag.

DSC05362

Festen startede i Haslev kirke med en festandagt, min moster og onkel er aktive i menighedsrådet i Brøndbyøster, så provsten derfra stod for højtideligheden, og deres organist spillede. Hold da op, som han kunne spille. Halvvejs var der en meditativ orgelsolo, det er det smukkeste orgelmusik , jeg længe har hørt; jeg lukkede øjnene og gik ind i musikken og nød hver en tone. Orgelet var også et af de smukkeste, jeg har set, vi sad med god udsigt til det og til den spændende altertavle.

DSC05359

Nu er vi hjemme efter meget lidt søvn, der var jo en tidsrøver på spil og snakken gik lystigt det meste af natten, der må frisk luft til, men først en kop te. God søndag til dig.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk kirke! Og det lyder som så dejlig en fest!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, du ville have nydt den kirke og orgelmusikken :-)

      Slet
  2. Smukke billeder :) og det lyder til at have været en rigtig god weekend ... fortsat god søndag til dig også

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, det var en god weekend :-)

      Slet
  3. Vidunderligt med den slags familiefester. Kan godt forstå du nød det i fulde drag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kong mor, jeg har den dejligste familie :-)

      Slet
  4. Det lyder som en dejlig fest og sikkert også skønt af få snakket med familien...Smukt orgel...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, alt var bare godt :-)

      Slet
  5. Godt selskab kan kompensere for meget, men derfor kan man jo godt være en anelse træt i ansigtet :-)

    SvarSlet
  6. Ellen, og trætheden i ansigtet bliver lidt mere markant med alderen :-)

    SvarSlet