fredag, marts 30, 2012

MENS VI VENTER

Landmanden venter på, at jorden bliver klar til, at forårsarbejdet kan komme i gang. I dag startes i det små, en enkelt mark bliver trukket over med en harve, i en anden mark skal der graves en rende, så vandet kan løbe væk. På mandag regner han med, at forårsarbejdet for alvor går i gang, så ingen påskeferie til landmændene.

Jeg venter på, at arbejdsdagen skal begynde, der er masser af ting, jeg kunne gå i gang med, men jeg orker ikke. Vinduerne trænger til indvendig rengøring, der er tøj, der skal repareres, der er et strikketøj, som gerne vil blive til en trøje, der er så mange ting, og jeg orker ikke. Jeg ved at aftenvagterne er hårde, der er nok at se til, så jeg prioriterer et nedsat tempo.

Nu er strygetøjet lagt på plads, der er samlet masker op på strikketøjet, vasketøj er lagt i maskinen, og der er bestilt tid til skift af dæk, selvom medarbejderen mindede mig om udsigten til slud og frost i næste uge. En leverpostej fra fryseren er røget i ovnen, så landmanden kan få lun leverpostej til frokost. Jeg strikker lidt, lægger vasketøj sammen og er i den grad nede i tempo, mens jeg venter. Jeg er så langt nede tempomæssigt, at jeg ikke kan tage stilling til, om jeg skal gøre mig klar nu og køre ud til et foredrag, hvor er jeg dog ugidelig.

God fredag til dig med forhåbentlig lidt mere tempo på end her.

DSC05415

12 kommentarer:

  1. Sådan er der nogle dage der er.. Slap af og nyd at du kan være ugidelig ind i mellem Lene.. Og du når jo en del alligevel, selv om du ikke gider.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg kom også frem til, at der blev ingen foredrag til mig, jeg går en tur lige om lidt og vil nyde solskinnet mellem vindstødene :-)

      Slet
  2. Jeg tror nu ikke, at ordet "ugidelig" er det der passer bedst på dig, men ind imellem er vi altså nødt til at skrue lidt ned for aktiviteterne.
    Kærlig påskehilsen Marianne
    p.s. jeg kunne godt tænke mig et stykke med lun leverpostej

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, nu skal du huske på, at jeg skriver mest om mit aktive liv ;-) Desværre kan jeg ikke sende leverpostej til dig ;-)

      Slet
  3. Nogle gange er de sundt bare at være uden nogle planer så man rigtig kan slappe af ;-) God weekend til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Gitte, det er nemlig godt at trække stikket ud en gang imellem :-)

      Slet
  4. Det er rart at kunne lytte til sin krop og vide hvornår man skal tage den med ro.
    Jeg fik lige MEGET lyst til et stykke med hjemmelavet leverpostej!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kong mor, man står sig bedst ved at være gode venner med sin krop og lytte :-)

      Slet
  5. Det kan da godt være at du føler dig ugidelig, men det er bestemt ikke det indtryk jeg får af dig, når jeg læser med :-)
    For første gang i 11 år skal både landmand og folkene her holde påskeferie, så der er nogen der glæder sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, jeg når dog ikke dig til sokkeholderne, hvad angår aktivt liv :-) Det er skønt med sådan en påskeferie.

      Slet
  6. Du formår at skabe stemning - det er da et dejligt indlæg her :)

    Her - 4 dage efter - er der stadig stubmarker omkring Vejby (Sjælland, nordligt), som har fået lov at ligge. Jeg synes egentlig det er meget spændende at følge med i hvordan og hvorledes. Den flotteste mark jeg så var en vinter-raps, men det er jo langt fra alle planterne som havde klaret sig i det kolde februar-vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Donald og nu er starten på en hektisk sæson gået i gang :-)

      Slet