fredag, marts 09, 2012

SÅDAN KAN DET GÅ

når man falder i søvn i sofaen og først vågner midt om natten. Nu vil søvnen ikke indfinde sig igen, så jeg hygger mig ved computeren i nattøj og mormors strikketrøje til at sikre mig varmen. Om lidt vil jeg lave en kop varm hyldebærsaft, tænde for fjernsynet og forhåbentlig blive søvnig igen. Det er godt, at jeg først skal i aftenvagt i dag.

Eftermiddagens gåtur blev i dejlig solskin, her fanget i en af de mange våde pletter på markerne. Både gåtur og solen føltes himmelsk. Flere himmelske billeder kan ses her.

P1030162

16 kommentarer:

  1. Jeg håber, du fandt søvnen igen. Fjernsynet kan godt døse mig hen, i hvert fald :)
    God fredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Eva, jeg fik lidt afbrudt søvn fra 5.30 til 8.30 :-)

      Slet
  2. Dejligt bilede, Lene - jeg håber, du fik sovet lidt mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak madame, jeg fik heldigvis sovet lidt, nu vil jeg gå en tur :-)

      Slet
  3. Er du ved at bytte rundt på dag og nat? Først sover du over dig, så falder du i søvn i sofaen og så kan du slet ikke sove ...
    irriterende må det være... og så var det en halvsløj undskyldning fra mandens side, synes jeg nok ;-)
    Så er det, jeg bliver så glad for, at jeg ikke længere har kolleger, der er afhængige af, at jeg er der til tiden (som dengang det hed blodprøvetagning som det første om morgenen).
    Håber du snart er inde i den gode rytme igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg er dårlig til at skifte døgnrytme, så det er måske lidt af forklaringen, men det fylder mere end jeg troede at flytte min far på demensplejehjem. Så når han falder til for alvor, så falder jeg nok også til ro :-)

      Slet
  4. Hyggeligt indlæg fra "midt om natten". Ja, sådan kan en nat jo også være. Jeg hørte i radioen, at hvis mennesker får lov at finde deres egen søvnrytme, vil den del sig i to blokke af hver 4 timer med en pause på et par timer imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, så var det ligefrem en naturlig søvnrytme :-)

      Slet
  5. Den søvn kan sommetider være lidt flygtig, og det er hårdt. Vores velbefindende er så afhængig af søvn. Håber, snart det falder på plads for dig.
    Du har ikke blogget om din fars flytning (hvad jeg godt kan forstå). Jeg kan tydeligt huske, da min mor flyttede på plejehjem. Det er så pinagtigt på mange måder at være vidne til, samtidig med at vi ved, det er nødvendigt. Det tager også tid for ham at falde til. Jeg håber, han vil trives der, hvor han bor nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, jeg skriver helt sikkert et indlæg, men der er flere grunde til at det ikke kommer lige nu :-) Men som du skriver, er det rigtig hårdt, selv om det er den rette beslutning og vi er dybt taknemlige for at der blev plads så hurtigt, så vi undgik svære situationer i hjemmet.

      Slet
  6. Kjempefint himmelsk bilde! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Hakrilas :-)

      Slet
  7. Så vakkert! Både vår, solnedgang og speiling i vannet!
    Flott!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, solens spejling så jeg faktisk først for alvor, da jeg kom hjem :-)

      Slet
  8. Wauuu Lene, super flot billede.. Håber du får vendt døgnrytmen igen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, ja nu er jeg i aftenvagt, så får vi at se, når jeg skal i dagvagt igen :-)

      Slet