fredag, marts 23, 2012

VUPTI

så var den fredagsfridag brugt.

Jeg havde mange planer for min fridag, for weekenden levner ikke tid til praktiske gøremål. De planer blev lidt efter lidt reduceret. Først fandt landmanden ud af, at den reception, han var inviteret til, også gjaldt mig. Det ville eftermiddagen og det første af aftenen gå med. Så ringede de fra plejehjemmet, at min fars døgnrytme, som før flytningen havde været vendt op og ned, nu var blevet helt dårlig, min far fik nærmest ikke en times sammenhængende søvn i løbet af døgnet, det kan ingen holde til i længden. Det betød et lægebesøg ved middagstid, så jeg smuttede lige af sted, jeg brugte længere tid på landevejen end sammen med min far. Heldigvis havde min ene søster haft hyggeligt samvær sammen med ham i går, og en anden søster skal være sammen med ham i morgen.

Nu er teen ved at blive brygget, om lidt ryger det pæne tøj på bøjlen og hjemmetøjet findes frem; der er købt is til aftensteen, det er tid til afslapning. God fredag aften.

P1030216

9 kommentarer:

  1. OK - det lyder ikke til at have været en fridag alligevel ;-)

    Men jeg håber, at resten af din fredag vil stå i afslapningens tegn :)

    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove og en god weekend til dig også. Weekenden bliver afslapning :-)

      Slet
  2. Håber din far får styr på sin døgnrytme igen i de nye omgivelser. Hav en god og fredelig aften. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge :-) jeg håber det er reaktionen på flytningen og at tiden vil hjælpe på det.

      Slet
  3. Håber din far får sin rytme igen, det er meget hårdt ikke at få ordentlig søvn...God weekend til dig..;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, det håber vi også :-)

      Slet
  4. Ja, sådan kan en fridag smutte.

    Håber, din far igen finder sin rytme, - det er frygteligt ikke at få sin søvn.

    God lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva :-), det er jo ikke så sært, at søvnfrarøvelse bruges som torturmiddel.

      Slet