onsdag, december 04, 2013

MORGENSTART

Nogle gange bliver et indlæg skrevet og derefter gemt som kladde. Og sandsynligheden for, at det bliver bragt på bloggen, er meget lille. Men jeg har fået luft ved at formulere det på skrift, og så kan dagen begynde med et indlæg, der kan bringes på bloggen. Jeg drømmer om julemarkeder, smukke julepyntede huse, samvær med mennesker, jeg savner, venskab med mennesker, hvor det vist kun er et ønske fra min side, overskud, energi og juleferie. Det sidste får jeg lov til for andet år i træk at opleve, jeg har fri d.24,25 og 26., det er helt fantastisk, til gengæld tager jeg dagene omkring nytåret, men det gør jeg gerne.

I dag skal jeg besøge min far, det er lang tid siden sidst, så jeg glæder mig til at se ham. Allerede nu spekulerer jeg i, hvad jeg skal købe af lækkerier til eftermiddagsteen. Vi skal høre julemusik, tænde lys og synge i vilden sky sammen. Måske min far er så god i dag, så vi kan tage en svingom som sidst min ene søster var der. Vi får se. Nu vil jeg få regnskabet afsluttet, så vores farmassistent kan komme i gang. Og så skal formiddagen udnyttes til at få ryddet op, så jeg kan få pyntet på fredag, hvor min uges fri/feriedage starter. Godt nok skal jeg ind på arbejde en dag, fordi vi skal undervise kolleger i trombolyse, men det kan ikke give skår i juleglæden. For en anden dag kommer strikkeklubben ud til mig, og der er også berammet samvær med børn, søskende og resten af min dejlige familie, der er nok at glæde sig til. God onsdag til dig.

DSC06038

8 kommentarer:

  1. Det er altid godt at have drømme, og hen ad vejen går dem man virkelig brænder for ofte i opfyldelse.. :-)

    Nyd din dag med din far, jeg håber for jer begge at han er frisk og glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og nogen gange skal drømme forblive drømme, man kan varme sig ved, det er helt i orden. De fleste af dem går dog vist i opfyldelse i denne juletid :-) Og tak, jeg håber også han er frisk.

      Slet
  2. Drømme skal man have. Uden dem tror jeg, der mangler noget.

    Ih, hvor jeg grinede af dit sidste indlæg. Nu vil jeg aldrig kunne se en hård nitte (eller mere adstadige ægtepar) på en dyr 'kværn' uden at fnise lidt ved tanken om måske-hullede underbukser :-D God tur ned til din far.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, jeg har hermed gjort mit til at få motorcykelfolket ned på jorden igen ;-)

      Slet
  3. Hvor er det skønt at du har så meget glæde(r) omkring dig og dine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det er jeg også taknemlig for :-)

      Slet
  4. Så fik jeg læst dig op og måtte også smile af den med de hullede underbukser :-)
    Selvfølgelig skal du have dine tillæg, uanset hvor små de måtte være - men hvis de kunne snyde samtlige sygeplejersker, ville de nok kunne spare rigtig mange penge ... ikke fordi jeg tror de gør det med vilje, altså, men jeg har før hørt, at der sker rigtig mange fejl.
    Håber du har haft en god dag med din far, og rigtig god fornøjelse med strikkeklubben :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak jeg havde en god dag sammen med min far og strikkeklubben glæder jeg mig til :-) Som Tove skriver så er det jo tillæggene, der gør at lønnen hæver sig, bare lidt :-)

      Slet