torsdag, april 24, 2014

HAVEDETEKTIVER

kan måske hjælpe mig med navnet på mit smukke ukrudt, som breder sig med lynets hast. Én foreslog i en tidligere kommentar, at det kunne være Judas penge, det er det ikke, men hvad er det så?

unnamed (3)unnamed (4)

Og se jeg fik en humlebi med, men mobilbillederne bliver utydelige, når de sendes til min mailadresse. Håber nogen alligevel kan se, hvad det er.

Og jeg har revideret min plan, nu går den ud på kun at fjerne ukrudt omkring træer og bærbuske, og så vil jeg instrueres i, hvordan buskrydderen fungerer. Så bliver resten klippet ned , så det kan fungere som bunddække. Håber det kan fungere.

16 kommentarer:

  1. Jeg tror Søren Ryge nævnte dem for et par dage siden i sit 'næsten direkte' program. Kan det ha' været tirsdag?
    Mette

    SvarSlet
  2. Rød tvetand :)
    http://www.dr.dk/tv/se/soeren-ryge/soeren-ryge-naesten-direkte-6#!/
    26 minutter inde i programmet (der er 28 minutter langt)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er nemlig lige nøjagtig den, Mette og skulle du ikke arbejde ;-)

      Slet
    2. Øhh, jooh. Men jeg venter på at den unge mand, jeg skulle tale med i Irland, får forbindelse mellem sin computer og den server, hvor alle mine oplysninger til min konference ligger på. Og jeg har lidt svært ved at koncentrere mig om andet, indtil han siger, at alt er OK.
      Men du har ret, jeg må heller smide snakkende børn og kælne katte ud af hjemmekontoret, lave mig endnu en latte, og så se at komme i gang med noget andet...
      Mette

      Slet
  3. Jeg aner ikke hvad det er, men jeg synes de er fine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, det gør jeg også :-)

      Slet
  4. Det var mig, der gættede på judaspenge, men kan nu se, det er noget helt andet - en prydnælde. Jeg har dens fætter, guldnælden, og den er også meget levedygtig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, levedygtig er den, den er nærmest overalt her :-)

      Slet
  5. Rød tvetand er da et fint bunddække! Hvorfor gøre noget ved det? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, fordi den har slået sig sammen med brændenælden, den kunne bare have ladet være med at komme i dårligt selskab :-)

      Slet
  6. Jeg er lidt sent på den - men ja, man slår op i sin Flora i farver: Rød Tvetand:-) Det er ganske vist.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, det er ganske vist, men ikke for den, der ikke ejer en Flora i farver :-)

      Slet
  7. Din røde tvetand er da utrolig flot, det er næsten synd, at du bliver nødt til at "aflive" den, men når den nu har slået sig sammen med brændenælderne er der jo nok ikke andet at gøre. Ærgerligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg lader den stå, der hvor den er alene, for I har ret, den er jo flot :-)

      Slet