søndag, juni 01, 2014

EN DEJLIG WEEKEND

Solen skinner ind i stuen, trætheden er mærkbar, en skøn weekend er ved sin slutning. Mine fire søskende, vores mænd og kone samt vores børn på nær en enkelt har holdt weekend sammen i mine forældres sommerhus. Det er det jo ikke mere, min ene lillesøster og mand købte det af mine forældre, kort før min mor døde.

P1090182

Jeg havde glædet mig helt vildt til at komme derned, jeg kan simpelthen ikke huske, hvornår jeg sidst havde været der. Min søster og mand har lavet noget om og beholdt andet, og det fremstår i dag lige så skøn som mine minder om stedet. Vi blev 15 mennesker, der var trængsel om sovepladserne, så vi sov tæt og varmt. Et pavillontelt var spisestue, og her hyggede vi os med at synge familiens sang, den som vores mor lærte os alle en jul. Senere så vi vores fars smalfilm, min yngste søster havde fået dem lagt på fil, så vi kunne se dem på computer. Hold da op, som både vi og vores børn grinte, når tidens forskellige modetrends gled hen over skærmen.

P1090190P1090191

Dagen i dag startede jeg med at løbe en tur sammen med en af mine søstre, flere badede i Limfjorden, jeg kom aldrig i, liggestolen var alt for god at sidde i.

P1090198

P1090200

Nu er mine børn på vej hjem sammen med min søster, de fleste af os andre er nået hjem, og jeg sidder her og er så glad for en skøn weekend. Billederne er af ting/steder, som jeg for altid forbinder med det sommerhus, som min far byggede, da jeg var ni år og hvor jeg holdt sommerferie hvert år i tre uger, indtil ferie sammen med forældre ikke mere var en del af mit liv.

14 kommentarer:

  1. Det er ubeskrivelig godt med den slags familiesammenrend.
    Vi gør det heller ikke for tit, men des dejligere er det, når det så endelig sker :-)
    Vi har også siddet og moret os helt vildt med fars gamle smalfilm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var så godt, og vi er enige om at vi skal mødes to gange om året. Det behøves ikke altid være med overnatning, men det var så godt :-)

      Slet
  2. Det må have været en dejlig weekend. Tænk, I kunne være så mange i et sommerhus - det er så hyggeligt at vågne op og spise morgenmad sammen, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, mine børn og jeg sov sammen i et lille bitte værelse. Min søster, mand og tre børn sov i et anneks beregnet til tre :-) En sov i telt ,en sov i stuen og en kørte hjem på sin motorcykel (min mand) og således gik det op i en højere enhed :-)

      Slet
  3. Det høres ut som en fantastisk helg, - særlig fordi dere fikk med barna også. Legg det i minnebanken.

    God arbeidsuke ønskes deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Hege, det er i den grad lagt i mindebanken, og vi og vores børn nød at børnene kunne være sammen :-)

      Slet
  4. Hvor er det dejligt I alle kan samles et sted, hvor I har en masse minder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det var så godt :-)

      Slet
  5. Det lyder da som en rigtig hyggelig familie weekend og hvor må det være sjovt, at se smalfilm fra dengang og jeg kan godt forstå I og jeres børn må ha´ grinet meget :-) Rigtig god ny og frisk uge Lene - kram fra OddStyle

    SvarSlet
  6. Der er da intet som sådan en dejlig sommerhusweekend - og nå den så i jeres tilfælde også fører til at I kan være mange sammen, så er det da kun et stort plus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, alt faldt i hak, og det gjorde at weekenden blev mindeværdig :-)

      Slet
  7. Lene - det lyder som en fantastisk weekend og Limfjorden er jo en dejligt sted KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, Limfjorden er skøn og weekenden lige så :-)

      Slet