lørdag, juni 28, 2014

LØRDAG PÅ LANDET

Det har regnet i nat, så landmanden måtte lige udsætte sine gøremål fra morgenstunden af. Istvan går troligt i hælene på ham, de to har noget ganske særligt sammen. Igen i år har de vundet jagtforeningens og kommunens mesterskab i åben klasse. Det betyder, at de også i år stiller op til Nordjyske mesterskaber. Jeg kommer til at smile ved tanken om, at børnene mente, at Istvan snart ville hænge i glas og ramme på væggene i stedet for billederne af børnene. Det er dog ikke sket.

P1090285P1090286

Jeg rydder op, vasker tøj, tænker tanker, det sidste er vigtigt, det skal der være tid til. Tankerne kan dog også løbe løbsk en gang imellem, så må jeg finde på noget andet at lave. Det er lummervarmt, jeg er træt, passer ikke min sengetid, der er jo så meget jeg gerne vil, blandt andet læse bøger, og som i min barndom glemmer jeg tid og sted, når jeg læser. Nu må jeg hellere komme videre med lørdagens gøremål, god lørdag til dig.

P1090284

P1090294

Billederne er fra forleden aften.

14 kommentarer:

  1. Tak i lige måde Lene. Her på Samsø fik vi også regn i aftes og i nat, det trængte vi godt nok også til. Morgenen er stille, lun og med en smule sol gennem skyer. Jeg veksler mellem praktiske huslige gøremål og det kreative arbejde. Så alt tyder på at det bliver endnu en dejlig dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, det lyder som en dejlig dag, du har gang i :-)

      Slet
  2. De er gode sammen din landmand og Istvan.. :-) en dejlig lørdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, de er rigtig gode sammen :-)

      Slet
  3. Sådan en lørdag med både dit og dat og stort og småt er ikke så ringe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, sådan en dag er god :-)

      Slet
  4. Det er herligt at læse, og jeg falder heldigvis i søvn ret hurtigt, uanset hvor spændende/god bogen er, men jeg ved godt, at det er der mange, der ikke gør, og så er det, at sengelæsning bliver en anelse kritisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg elsker at læse, men jeg overhører alle kroppens signaler om træthed, så det bedste for mig er Sudoku eller krydsogtværs, der registrerer jeg trætheden :-)

      Slet
  5. Jeg har det som Ellen. En roman på 200 sider vil vare i 4-5 måneder på mit natbord :)
    Ved du hvad: det er sådan en lørdag, som i dag, hvor det ville være dejligt, hvis jeg ku' hoppe på cyklen og kigge forbi til en kop te :)
    Lige bortset fra at min NYE cykel blev stjålet i går. Jeg har kun haft den i 14 dage (hulk...)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det er da skønt :-) altså at du kan have en bog så længe. Derimod er det træls at du ikke kan have din cykel i fred.

      Slet
  6. Kender godt til det der med tanker som vil løbe løbsk. Ellers lyder det som en hyggelig dag. Jeg får kun sjældent læst i hverdagen. Så jeg glæder mig til ferie for så skal der læses. De første 3 er fundet. KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, jeg har også fundet sommerferielæsning, den første bog er læst ;-)

      Slet
  7. God lørdag til deg også.

    Jeg har også ruslet rundt og vært litt sånn huslig i dag, men jeg har ofte en lydbok på øret. Nå har jeg bestemt at den ikke skal få være med hver gang. Den forhindrer nemlig tankene i å løpe i det hele tatt, - og det er jo dumt. Litt stillhet må vi ha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hege, jeg har endnu til gode at prøve lydbøger, men jeg kan godt forestille mig at så er tankerne bundet til bogen, ellers var det jo en dårlig bog :-)

      Slet