lørdag, august 30, 2014

LØRDAGSNYDNING

Egentlig skulle jeg gøre mig klar til LOOP, men jeg trækker lige denne skønne morgenstund med en kop te og et lille blogindlæg. Dagens to-do gøremål ligger lige efter hinanden og først på eftermiddagen, men jeg øver mig i bare at nyde at kunne sove længe og at kunne sidde længe ved morgenbordet med te og læsestof. Jeg er inviteret til reception hos FDF, hvor jeg var leder i syv år, så det er en bør-komme, og det gør jeg. Jeg har en kollega, der bliver gift i dag i en kirke 46 km fra receptionen, det er en vil-komme. Jeg glæder mig til at se hende komme ud af kirken og opdage sine kolleger i hvide uniformer og flag. Forhåbentlig vil vejret holde tørt i netop det øjeblik, det håber vi. LOOP er helt sikkert både en bør og vil opgave, jeg har det jo så godt bagefter.

P1010097

Udenfor er sommeren på hæld, tydeligst var det, da jeg kørte på arbejde forleden dag klokken seks. Nu står solen op, mens jeg kører på arbejde, og når mit ur ringer klokken fem er det bælgravende mørkt lidt endnu, inden lyset får magt. Når aftenvagterne er forbi, er det også mørkt, hvor jeg for en måned siden havde de lyse sommeraftener at køre hjem i. Det er ok, men jeg har stadig en følelse af, at sommeren fløj forbi, inden jeg nåede rigtig at nyde den, og derfor fokuserer jeg også lige nu i dette øjeblik på at nyde roen og stilheden. Stilhed er der også på afdelingen, jeg har aldrig oplevet noget lignende, vi er gået fra at have haft så travlt gennem hele sommeren med hundehamrende dårlige patienter og med de indre alarmklokker konstant ringende til en afdeling med få patienter, som næsten kan klare sig selv. Vi ved, at det vender, desværre kunne man sige, for det betyder jo mennesker, der får slået deres liv ud af kurs. Men fokus på blodtryk, kost, rygning, alkohol og motion har endnu ikke ændret det årlige antal af mennesker med blodprop og blødning i hjernen, desværre. Jeg slipper nu de faglige tanker og vil fokusere på nydning af lørdagen med træning, reception og bryllupsglæde. God lørdag til dig.

P1010098

12 kommentarer:

  1. Dejlige lørdagsplaner.
    Min krop har ikke villet samarbejde i dag, - den forlangte tre timer i sengen med kaffe på kanten, bog og radio. Men nu er den da indvilget i at stå op.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva og man skal lytte til sin krop. Nu holder jeg sofanydning resten af dagen. Der er rester i køleskabet, der er te på kanden og ingen planer :-)

      Slet
  2. God lørdagsnydning med gode planer. Og forsinket tillykke med at kornhøsten er i hus :-)

    SvarSlet
  3. Måske får man bare hjerneblødninger, uanset hvordan man lever ... en sund levevis er jo ingen garanti for, at der ikke sker den slags ting. Det ville ellers være så nemt. Jeg troede, at det at få kræft havde i hvert fald lidt med dårlig livskvalitet at gøre, men det kan jeg fortælle, at det tror jeg ikke længere!
    Sommeren er fløjet, ganske som den plejer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, du har ret, til en vis grad :-) Man siger at hvis man fik styr på blodtrykket her i landet ville der være 60% færre apopleksier, men der ville jo stadig være 40% tilbage. Og sådan tænker jeg også det er med kræft.
      Sommeren har haft så travlt :-)

      Slet
  4. Holdt det tørt, mens I stod uden for kirken?
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det dryppede og senere regnede det meget, så jeg håber at brudeparret havde en backupplan for fotograferingen :-)

      Slet
  5. Jeg synes også, at sommeren er fløjet af sted; jeg ved slet ikke, hvor den blev af, men den var skøn, mens den var her. Nyd din lørdag i fulde drag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Hanne, du har ret det har været en super sommer :-)

      Slet
  6. Det er så fint, når brudepar bliver taget imod af kollegaer uden for kirken! Det var også sygeplejersker ved "mit" sidste bryllup:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, og bruden blev så glad og hendes far blev ved med at sige at det betød meget for hende. Det ved vi og derfor mødte vi også syv op selv om det var langt fra Aalborg.

      Slet