lørdag, august 12, 2017

Godnatbillede

Egentlig havde jeg lyst til at skrive et helt andet indlæg om min arbejdsdag, men jeg har haft travlt i aften med at oversætte noget af brudens fars tale til engelsk (hold nu op hvor er det svært at omsætte en vendelbos lune humor til engelsk, godt han har masser af charme og glimt i øjet, når talen skal holdes)

I stedet for får I et billede af den charmerende mands hund, som er så dygtig (bortset fra når jeg kommer forbi, så skal Ayla nemlig altid hoppe op og byde mig velkommen => spor af hundepoter på mit tøj). Men tilbage til den dygtige hund. Hun kan stå stand for fasaner, hun kan apportere emner, der er smidt ind bag hækken og dermed er usynlige for hende. Og i aften apporterede hun også i vand. Så det var en stolt hundeejer, der kom hjem med Ayla.

Og lige nu har den dygtige hund formået at stå op på bagbenene, skubbe til posen med tyggeben, som stod inderst på bryggersbordet, så den væltede og derefter er den taget med ned i hundekurven. Det kaldes vist høflig selvbetjening, og hun hyggede sig rigtigt. Det var dumt af hende at smaske højlydt, det var den lyd, der gjorde mig mistænksom. Nu er posen stillet op på en hylde.

God nat herfra, det er sengetid for en træt sygeplejerske, roen er over på afsnittet.


14 kommentarer:

  1. Ups! Den majet dygtige hund nåede forhåbentlig ikke at æde sig en mavepine til? Hold da op, der er mange ting, man lige skal huske også at få på plads, når der er flere sprog til stede til et bryllup. Hvordan gør I så, vil Landmanden (også) tale på engelsk? God søndag til dig🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, ingen mavepine, men det skyldes vist en årvågen frue, som blev mistænksom ved lydene fra bryggerset :-)
      Han holder talen på engelsk og derfor skal det også være ord, som han føler det nemt at sige.

      Slet
  2. Åh, jeg håber den trætte sygeplejerske har fået en god nats søvn! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, tak, ikke tip top men ok søvn :-)

      Slet
  3. Hun er så skøn. Ælsker Ayla-historier. Og hun må gerne sætte beskidte poter på mit tøj ;-)

    SvarSlet
  4. Frække (men kloge) hund :-)
    Sig til, hvis der er noget, jeg kan bidrage med - jeg har jo erfaring med engelsk-danske bryllupper ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg tror det hænger sammen. er de kloge og gode , så er de også lidt selvstændige og frække :-)
      Tak, det kan godt ske, jeg sender en mail med nogle ord, der driller mig.

      Slet
  5. Dygtig hund - og dygtig kone, der oversætter landmandens tale. Jeg stiller mig også gerne til rådighed, selvom jeg tror, Ellen har den bedste baggrund for dansk-engelske taler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny, det er godt at have nogen at trække på :-)

      Slet
  6. Dygtige Ayla :-) Klart det skal undersøges, hvis der er noget som dufter lækkert på køkkenbordet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Margrethe, sådan er en hund jo :-)

      Slet
  7. Jeg er overvældet over i at talen bliver holdt på engelsk.
    Jeg har været til bryllup og runde fødselsdage, hvor en del af familien ikke taler dansk, her var det så tysk. De danske taler lå oversat til tysk og modsat, de tyske var oversat til dansk. Der var dog nogle stykker der ikke blev oversat, da der er ofte er nogle der gerne ville improvisere, gjorde de ikke det, gik fornøjelsen af deres indslag/tale etc. Det var forøvrigt Toastmasteren der fik til opgave at oversætte.
    Dejligt billede af Ayla

    SvarSlet
  8. Fra min sidemand lyder det: Sådan er det med intelligente hunde - de er også intelligente alle de steder, man godt kunne tænke sig, de var lidt dummere :)

    SvarSlet