torsdag, august 17, 2017

Øh jeg ved det var sjovt eller spændende eller …

Jeg har masser af indlæg i hovedet, men tiden til at sætte mig ned og skrive finder jeg ikke. I stedet vælger jeg tit at slappe af i sofaen.

Livet i punktform:

  • Landbruget mangler ikke vand, overhovedet ikke. Nu må det gerne slå om til mange dages tørvejr.  Det er vejrudsigten så ikke enig med mig i.
  • Ayla trives og er ganske sin egen, sådan som også Istvan var. Hun må dog gerne vænne sig af med at bruge mine hænder som bidering.
  • Jeg er vild med, at jeg stadig synes, at sygepleje er spændende. I to dage har jeg haft vores sygeplejelærer med, og det var så interessant at være en del af hendes refleksioner om livet på et akut afsnit.
  • Jeg var også vild med morgenstunden, som belønnede mig med sol og morgendis.

DSC_4399DSC_4401

24 kommentarer:

  1. Livet i punktform er nu også ok, - det giver plads til nødvendig afslapning ind imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, sådan må det være, men jeg savner mine skriverier og de refleksioner det afstedkommer

      Slet
  2. Jeg er sikker på det er en sund prioritering! Smukke billeder som altid! ❤️Kram fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, det er jeg også, og tak :-)

      Slet
  3. Overskriften og den første sætning i dit sætning, passer perfekt til mig, som nu er vendt tilbage med et blogindlæg i ny og næ.
    Det virkelige liv skal også leves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, jeg må da have dig på listen igen, dejligt at du er begyndt at skrive. Og nej, den anden sætning er ikke dig, det ved jeg :-)

      Slet
  4. Hej Lene. Det lyder som et helt ok liv - også det med pausen i sofaen :-)
    God weekend og kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, tak og i lige måde. Jeg er god til pauser i sofa, når livet speeder op :-)

      Slet
  5. Den forbandede travlhed ... den driver også mig af sted med en fart, jeg slet ikke tåler særligt godt. Hverdagene kræver deres og det er jo allerdejligst at være nærværende der, hvor man er. Man skal huske at være til stede. Jeg glemmer det, når der bliver for travlt i og omkring mig. Nu trækker vi nødbremsen og snupper en sen sommerferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liselotte, jeg er så glad på jeres vegne, at I får en sensommerferie og glæder mig til at høre mere om den. I går tænkte jeg på, at jeg når der er travlt, så glemmer jeg at finde de små oaser sammen med andre mennesker. Det vil jeg huske :-)

      Slet
  6. Næh, en gang i mellem når oplevelserne bare ikke ud i tasterne og videre til bloggen. Pyt med det, hvis du bare slapper af imens og ikke knokler dig helt blå i hovedet :-) Du må finde noget andet at stoppe i hovedet på den tossede hund, så hun ikke tygger i dig. Hundehjørnetænder kan virkelig godt mærkes, også selv om det bare er for hyggens skyld, at der gumles.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, jeg er heldigvis ikke blå i hovedet, men min hjerne har det med at tage bekymringer ind, som højst sandsynligt ikke bliver til noget :-) Og at jeg blev bidering skyldtes at landmanden faldt i snak med en anden på en træfplads og jeg skulle holde hunden imens. Det syntes Ayla var kedeligt ;-)

      Slet
  7. God fornøjelse med dit travle liv. Og punktform er ok til at huske, hvad der er sket. :-)
    Dejlige morgenbilleder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty, og jeg bruger jo bloggen som min dagbog lige som dig, så punktformede indlæg må af og til bruges :-)

      Slet
  8. Livet i punktform er let at overskue. Altså uden dermed at tro at alle punkter er kommet med på listen. Men dem der er, lyder gode. Vi satser på tørt vejr - til os alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. KS, tørt vejr passer godt til alle, både landmænd, festgæster og hverdagssolhungrende danskere :-)

      Slet
  9. Det lyder da helt bekendt. Jeg selv er absolut ikke aktivt skrivende på min blog. Nu og da, lige når jeg har lyst eller render ind i noget jeg må delagtiggøre andre i. Småt som stort. Bloggen skulle jo være et frirum, ikke en pligt. Dem er der da rigeligt af. Nå ja det med vandet, ja, vi gider heller ikke mere her. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Folehave, næh vand har vi fået nok af. Og jeg nyder faktisk min blog og at skrive, men jeg har svært ved at finde roen til det :-)

      Slet
  10. Du har meget om ørerne, så er det ok at slappe af. Punktformen er perfekt syns jeg :-) - engang imellem er det rart ikke at skulle fabrikere lange indlæg, men kan alligevel fortælle lidt om, hvad der er sket :-) Billederne er så flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Margrethe, og som jeg skrive til Betty, så må de punktformede indlæg til, for jeg nyde at kunne fortælle mig selv og andre, hvad der sker i mit liv :-)

      Slet
  11. Du har da også meget at se til og at tænke på for tiden; du får nok lidt mere tid, når festen er vel overstået, mon ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det satser jeg stærkt på, men jeg øver mig i ikke at tænke, gid det snart var overstået. Jeg vil gerne kunne nyde tiden op til og festen med skulderne nede og smilet på :-)

      Slet
  12. Punktform fungerer perfekt. God fornøjelse med de sidste forberedelser.

    SvarSlet
  13. Vand har vi da fået masser af, tror ikke der er mange der har nået at benytte vandinganlægget denne sommer, ej heller dem der har sandjord.
    At have perioder hvor indlæggene til bloggen ligger i støbeskeen, men ikke bliver skrevet er okay. Mange er gået over til punktform, det giver et overblik, behøver ikke altid uddybning, når tid og overskud igen er der, kommer den dybere forklaring.
    Dejlig morgenstund - krydser fingre for vi snart for en tørvejrsdag igen.

    SvarSlet