tirsdag, juli 22, 2008

ØV

Nu er jeg hjemme, har tid til at blogge, for landmanden ser cykelløb, man kan jo ikke køre midt i programmet, og så ligger mine kabler til kamera og mobil i sommerhuset!

Så billederne fra gåturen til stranden i aftes må vente, og billederne fra smutturen til København i fredags må også vente.


Arbejdslivet er begyndt igen, jeg har fået mere energi igen, det kan jeg mærke, men de kloge hoveder har ret, når de anbefaler tre ugers sammenhængende ferie, to uger er for lidt.

Vi kan godt få tre uger, men så skal vi lægge ferien før og efter uge 26 – 34, og der har min kære mand ikke tid, så jeg glæder mig til en uge i august og nyder mine dejlige unge kollegers professionelle indsats. Jeg er så stolte af dem, de er engagerede, tænker og overvejer mange etiske aspekter af sygeplejen og vil gerne lære mere.

Vores ferie til Østrig bliver ved med at dukke op som dejlige minder. I dag under cykelløbet sad landmanden og tænkte på, hvordan det var at køre den strækning på motorcykel, og fruen her har jo, som skrevet før, lagt planerne om motorcykelfotograf ved Tour de France på hylden.


I stedet for tager jeg på videreuddannelse som apopleksisygeplejerske. Jeg har tidligere taget et kursus fordelt på 4 tredages moduler på Hammel neurocenter. Nu har de strikket et nyt kursus sammen, som jeg er blevet lovet ikke blot er gammel vin på nye flasker, men skulle give mig ny viden. Det glæder jeg mig til.


Og så skal jeg på visit på et andet sygehus og fortælle om vores tjeklister og observationsskemaer, og med det samme dukker det velkendte spøgelse op, hvad kan jeg sige? Vil de ikke synes, at det er gammelt nyt, men spøgelset bliver skubbet ind i skabet, for de har selv bedt om undervisningen, og vel kan vi tilbyde dem noget, men vi kan jo også lære noget af dem, så jeg glæder mig.

Forventningens glæde er ganske særlig, jeg har og har haft meget at glæde mig til privat, men jeg kan mærke, at det er længe siden, at jeg har glædet mig til noget på arbejdsfronten, det gør jeg nu, og det er skønt!

10 kommentarer:

  1. Det lyder spændende for dig, at du skal på videreuddannelse som apopleksisygeplejerske - og også selv undervise - det må give et dejligt afbræk i hverdagen. Jeg kan godt forstå, du glæder dig, Lene :-)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at have dig hjemme igen, Lene :-)

    Jeg ved at du er en fantastisk underviser, der stod meget respekt om dig på afdelingen - jeg hørte flere sige at du netop er en fantastisk dygtig og vidende underviser. Hvor er det dejligt at du får lov til at lære mere. Jeg kan godt forstå at de vælger at sende dig afsted, fordi du deler når du kommer hjem :-)

    SvarSlet
  3. Merviden omkring det man er optaget af kan man aldrig få nok af. Hvor er det dejligt at læse at du skal igang med noget mere uddannelse, det giver også mere motivation i ens arbejde, syns jeg:-)

    SvarSlet
  4. To uker er jammen ikke mye, men til gjengjeld var det en flott tur dere hadde. Takk for alle flotte bilder.

    SvarSlet
  5. Tillykke med videreuddannelse. Det må være spændende.
    Jeg kender godt fornemmelsen af "hvad skal man sige", når man skal stå frem og fortælle om ens arbejde. Men jeg er overbevist om, at du nu nok skal finde på noget, som de andre kan bruge.
    - og så slutter du lige af på en gletsjer ;-)

    SvarSlet
  6. Dejligt positivt indlæg Lene, især at du roser dine unge kollegaer. Har hørt "ældre" sygeplejersker, der ikke taler så pænt om deres nye kollegaer. De skulle læse med her.

    SvarSlet
  7. Dejligt at glæde sig til at komme på arbejde...og især da efter en skøn ferie. Sikke nogle billeder, du har taget...en ren fornøjelse at kigge på! :-)

    SvarSlet
  8. madame, jeg fik så meget med sidste gang, så det håber jeg også sker dette efterår :-)

    Tak Ella, og jeg kan slet ikke lade være med at dele, når jeg bliver begejstret over noget :-)

    Judith, det giver nemlig motivation at komme ud og få nye input, jeg ville ønske, at alle kunne få lov til det.

    Velbekomme Hege, to uger med gode oplevelser tanker godt på energien, sidste år var mine to uger lige midt i dårlig periode for landbruget, der var jeg brugt, da jeg startede på arbejde.

    Conny, jep :-) jeg var lige oppe på en gletscher og jeg nåede også at få en snebold i nakken :-)

    Tak sister, jamen jeg er så glad for mine kolleger, så det er nemt at rose dem.

    tak Lea, arbejdet går nemmere med gode oplevelser i bagagen :-)

    SvarSlet
  9. Under Tour de France har jeg flere gange tænkt på dig og din motorcykeltur - det har bidt sig fast, din beskrivelse var så livagtig, at jeg næsten føler, at jeg selv var med :)

    SvarSlet
  10. Helle, vi har også genoplevet turene i alperne :-)

    SvarSlet