lørdag, november 20, 2010

DET ER GANSKE VIST

Selv slørede billeder kan ikke sløre det så meget.

Selv det bælgravende mørke kan ikke skjule det.

Selv mine søvnige øjne kan se det.

Det har sneet i nat.

IMGP2072

IMGP2075

IMGP2076

Hele huset dufter af hvidløg, små kogte kartofler har ligget i olie-hvidløgsmarinade hele natten, nu er de stegt i ovnen, soltørrrede tomater er strimlet, fetost og oliven er fundet, persille er skyllet. Mit bidrag til kordagen på denne snelørdag er middelhavskartoffelsalat, så man kan sige, jeg kommer med lidt solskin;-).

Og sangrepertoiret på sådan en lørdag er julesange, det er da meget passende.

Ha en god dag.

11 kommentarer:

  1. Ååhh det er smukt Lene, så fik i også en omgang sne.

    Og sangdag en hel lørdag, jeg gad godt.

    God lørdag (misundelse er en grim ting)

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke, jeg synes det er smukt med sne, men jeg synes ikke helt jeg er kommet over sidste vinters snemængde - jeg er ikke helt klar til det. Men dine billeder er smukke.

    SvarSlet
  3. Mums den kartoffelsalat lyder super lækker, hav en skøn sangdag..
    Vores have er også dækket af sne lige nu.. så fint og lyst.:-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker sne :-) men er (jo) også bosat så jeg kan gå på arbejde og dermed ikke føler de store gener ved sneen :-)
    Kan I have en skøn lørdag :-D

    SvarSlet
  5. Hvor er det forunderligt med vort lille land med de store temperaturforskelle. Ingen sne her i Marsken, men gråt i gråt.
    Rigtig god snagdag Lene:-)

    SvarSlet
  6. Hvor er du heldig. Kordag, kartoffelsalat og sne. Min sjæl, hvad vil du mere...

    SvarSlet
  7. Hvor er det fint !!
    Den mængde kan vi ikke prale af :-)

    SvarSlet
  8. Flot er det helt sikkert. Her glæder vi os over at det er holdt op med at regne. Ønsker egentlig hverken regn eller sne, men jeg har ingen indflydelse på noget af det.

    SvarSlet
  9. Det er da sådanne kartofler, der skal laves som tilbehør til lammestegen, der i aften skal nydes i de bedste venners lag, hvor også yngste dukker op... ;)
    Tak for ønsket om en god dag, det samme til dig

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukke billeder, Lene! Jer jules også - i hvert fald i højtalerne, hvor dejlig julemusik strømmer ud.
    God lørdag til dig :-)

    SvarSlet
  11. Tak i lige måde Lise, man må godt drømme, det er ikke det samme som misundelse, og jeg har nydt dagen :-)

    Tak Marianne, jeg elsker sne, men ikke i tre måneder ;-)

    Tak Inge, den kartoffelsalat er god sommer og vinter , vi fik resten sammen med et grillstegt vildandebryst i aften :-)

    Tak Anne, ja jeg får sværere med at komme på arbejde, men jeg elsker sneen alligevel :-)

    Tak Ravheks, ja vi kan godt opleve forskelle i vort lille land :-)

    Lige nøjagtig Eva :-)

    Miri, og nu er meget af det væk :-)

    Pia, vi kan lige så godt finde de positive sider ved vejret :-)

    Tak Jette, det lyder som den perfekte sammensætning :-)

    Tak Madame, julemusikken er fremme i min bil, men ikke herhjemme, så protesteres der :-)

    SvarSlet