tirsdag, februar 01, 2011

EN FRYD FOR ØJET

Når jeg kører op over den lille bakketop, ser jeg min fødeby, en lille landsby. Den har som så mange andre byer sendt små knopper af villakvarterer ud fra byen.

Da jeg var 14 år, flyttede vi som de første ud på en mark over for den nye centralskole. Senere hen fulgte mange andre efter.

Fra den lille bakketop kan jeg se vejen, hvor min far bor.

I dag vejede flag overalt på vejen til ære for min far. Jeg blev helt rørt, jeg vidste godt, at de markerer mærkedage ved at samle penge ind til gave, men det var faktisk endnu skønnere at se så mange flag oppe på en ganske almindelig hverdagsformiddag.

Flaglinen hos min far valgte i dag at stå af, så min søster havde været ude med små flag foran huset.

Min far nød dagen sammen med vi tre jyske døtre, og mange huskede vor fars 80 års fødselsdag både med breve, blomster, gaver og besøg.

Hjemme på gården havde landmanden fået buketter med fra en gårdbutik. Dem syntes Istvan skulle spredes som et blomsterhav på bryggersgulvet, men heldigvis fik landmanden reddet nogle af blomsterne.

Dem har jeg nu fået fordelt i vaser, så der også her er noget dejligt at se på.

Hjemme i min fars have

21 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig god 80 årsdag. Tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  2. Hjertelig tillykke med din far.
    Dejligt at du kunne være der og fejre ham sammen med dine søstre.
    Hvor er det et skønt forårsbillede, kan næsten høre tulipanerne knage:)
    Kærlige hilsner

    SvarSlet
  3. Tillykke med din far.
    Jeg kan godt forestille mig hvor betagende alle flagene var! Det rører mig ofte, at se Dannebro veje og især når der er flere på en gang.

    SvarSlet
  4. Stor tillykke med din far, det må være dejlig for ham, at fejre dagen sammen med jer.Jeg må lige huske at fortælle Keld, at din far er blivet 80år.

    SvarSlet
  5. Tak Marianne :-)

    Tak Hanne, det bliver så godt, når forårsblomsterne begynder at pible frem :-)

    Tak Oline, vejret har jo været gråt i gråt, så de rød-hvide farver lyste op :-)

    Tak Conny, og mon ikke Keld vil tænke, hvor blev den tid af? Det er da ikke så længe siden, at Keld og min lillesøster gik i skole sammen :-)

    SvarSlet
  6. Hjertelig tillykke med ham, Lene. Kærligheden og taknemmeligheden flyder fra din pen - og det gør mig glad og varm indeni :-)

    SvarSlet
  7. Tak Liselotte, jeg har meget at sige tak for :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke med din far - han er da blevet fejret på bedste vis.

    Og den hvalp, altså... (og jeg mener ikke din far ;-) jeg forstår sandelig godt, han bliver forment adgang til stuerne - han kunne vist hurtigt få raseret hele hytten.

    SvarSlet
  9. Tak Ellen, hvalpen ligger lige nu i stuen og sover lystigt i en kurv - så har vi styr på ham :-)

    SvarSlet
  10. Tillykke med din far, dejligt med dejlige dage sammen med dem, man holder af :)

    SvarSlet
  11. Hjertelig til lykke med din far.
    Billedet af tulipanerne suger jeg til mig...skønt :-)

    SvarSlet
  12. Hvor dejligt, at I har fejret din far! Til lykke med ham - skønt med alle naboerne, der flager.

    SvarSlet
  13. Hvor må det være dejligt at blive mødt af flag i hele byen.
    Tillykke, igen.

    SvarSlet
  14. Tak Pernille, det er netop vigtigt at have disse gode dage sammen med familien :-)

    Tak Johanne, det billede gør mig glad :-)

    Tak Charlotte, en rigtig god tradition, som vækker glæde :-)

    Tak Eva, jeg blev virkelig så rørt, da jeg så synet :-)

    SvarSlet
  15. Lene: hjertelig tillykke med din far og hvor herligt at han bliver fejret med flag over det hele...Sikke en bandit I har fået i huset, det går forhåbentlig over..;-D...

    SvarSlet
  16. Stort til lykke med din far, jeg synes det er en smuk tanke at naboerne fejrer ham også.....og Istvans tanke om blomsterhav.. :)

    SvarSlet
  17. Sikke et betagende syn og et stort tillykke med din far...

    SvarSlet
  18. Hjertelig tillykke med din far Lene, det lyder som et skønt syn du havde.. :-)

    SvarSlet
  19. Tillykke med og til din far :)

    SvarSlet
  20. Rigtig hjertelig tillykke med din far.
    Det må have været smukt og rørende med alle de flag.
    Den hvalp, altså......
    Godt nogen blomster kunne reddes.

    SvarSlet
  21. Tak Annemarie, ja måske skulle vi have kaldt ham Bandit :-)

    Tak Gitte, flagene frydes jeg stadig over :-)

    Tak Marianne, det var dejligt :-)

    Tak Inge :-)

    Tak Helle :-)

    Tak Betty, en dejlig dag og resterne af blomsterne pryder nu stuen :-)

    SvarSlet