fredag, juli 03, 2020

En langlemmet ræv?

Morgenstunden startede med en køretur gennem den fredede højmose. På vejen foran mig hoppede et dyr ud på vejen. Først troede jeg det var en ræv pga størrelsen, så syntes jeg dog, den var noget langlemmet af en ræv at være. Jeg holdt stille og mod mig kom et rålam hoppende, det stoppede og kiggede nysgerrigt på bilen, men fortsatte med at nyde grøftekantens lækkerier. Til slut gik den dog ind i bevoksningen og jeg kunne køre videre.




I disse dage, hvor arbejdstempoet for begges vedkommende er reduceret, nyder vi at have overskud til at have gæster om aftenen. Et vennepar, som har har arbejdet hjemmefra i 3 måneder i deres nordjyske sommerhus, havde tid til at komme forbi til et glas vin og en kop te. Jeg fik bagt Marinas flagkage, som alle kunne lide. Vi skal huske, at gæsteinvitationer ikke altid behøver at være til stor spisning, men at et par timer en hverdagsaften også gør noget godt for samværet og humøret. Efter en aften med masser af latter var vi opdateret på hinandens liv inklusive børn og børnebørn. Og tilbage står en smuk buket plukket i området omkring deres sommerhus.



Min arbejdsplads er overgået til Office 365, og jeg kan mærke, at jeg bliver træt blot ved at se, at tingene ikke ser ud som de plejer. Men mon ikke jeg hurtigt finder ud af det. Og mon ikke jeg heller ikke denne gang får sat mig ind i alle de muligheder, der faktisk er i systemet. Det gjorde jeg aldrig med Outlook. Det er vist bare en normal reaktion, at alt helst skal være som det plejer, med mindre det er mig selv, der ændrer tingene.




Knaphullet er færdigt, nu mangler jeg monteringen, men forude venter tre regnvejrsdage, de må være perfekte til montering og start på en trøje med engelsk opskrift. Der er allerede nu linjer længere fremme i opskriften, som jeg ikke fatter en brik af. Så er det godt med venner, der helt sikkert godt forstår opskriften.




Jeg havde bestemt, at juli skulle være måneden, hvor jeg kom i havet hver dag. Det gør jeg så ikke lige for tiden, for havet har små blå brandmænd, og jeg har ikke lyst til at blive brændt, så jeg håber, de snart bliver ført væk fra strandkanten. Til gengæld fik jeg en dejlig gåtur ud af det.

mandagsgæsternes buket

Begge hunde ligger ved mine fødder på kontoret, landmanden læser inde i køkkenet, vi skønner på de små hverdagspauser, som der er nu. Må du få tid til en pause i din hverdag med tid til at nyde livet omkring dig.




6 kommentarer:

  1. Jeg holder også meget af de små pauser - selv om det nok lyder fjollet for en ikke-pensionist. Men at have gået ude og ordnet i drivhus eller have (eller gjort rent inden døre) og så give sig selv en velfortjent kop kaffe - det er stadig lykken :-)
    Det er så hyggeligt at støde på små dyrebørn, som endnu ikke har lært at være bange for mennesker. Jeg kan bruge lang tid på at kigge - og helst også fotografere.
    God fornøjelse med det nye strik :-)
    Du finder sikkert hurtigt ud af den nye officepakke. Jeg var superbruger, så jeg fik altid nogle kurser inden det blev implementeret, så jeg kunne undervise folket. Det var en del af mit job, jeg holdt meget af, og jeg nød udfordringen med at finde ud af, hvad nyt software havde af nye muligheder, men jeg kan godt genkende din reaktion på det - sådan havde de fleste det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg lærer bedst bedst ved at andre viser mig det. Men vi får se.
      Dyrebørn er bare så skønne.
      Tak, jeg skal både lave provisionally cast on og short rows med wrap and turn. Men det har jeg set på YouTube og føler jeg har styr på 😊

      Slet
  2. Godt at du nyder det og kan holde pauser!
    Åh, de evindelige opdateringer af ens arbejdssoftware - de koster enormt meget energi og tid, som går fra det egentlige arbejde. En ting, jeg bemærkede ved Excels programmeringssprog (makroer), som jeg brugte meget, var, at der næsten med hver eneste version kom nye bugs, eller også var det ikke bagud kompatibelt på nogle punkter, så gamle programmer/makroer lige pludselig ikke fungerede mere.
    Jeg gad nok se et råkid i ny og næ :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, jeg er god til pauser 🙂
      Det er det jeg frygter at noget går tabt i opdateringen.
      Jeg bliver lige varm om hjertet hver gang jeg ser et råkid 🙂

      Slet
  3. Du har vel nok ret i, at gæsteinvitationer ikke altid behøver at være til stor spisning. Det brugte vi før, men det er lige så hyggeligt at mødes med venner til kaffe.
    Sikke en dejlig oplevelse du havde med rålammet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det er hyggeligt og mere afslappende med kaffebesøg 🙂

      Slet