fredag, december 31, 2021

Ømme lår og et kommende nytår

 Vi har været tre alle juledagene og datteren endte med lige som sidste år at måtte fravælge nytårsfesten med jævnaldrende og fejrer nytåret sammen med hendes forældre.

Jeg skal på arbejde i morgen tidlig, så det bliver ikke en vild nytårsaften for mit vedkommende. Vi har dog købt menu udefra, champagnen er i hus og nye friske blomster. Jeg er helt sikker på, at nytårsbordet også bliver dækket fint.


I går var jeg træt, meget træt, efter arbejdsdagen. Jeg undrede mig over, at jeg havde det som om, jeg havde været til fitness. Mine lår og ben var meget ømme. Indtil jeg kom i tanke om, at jeg for at skåne ryggen, når jeg skulle bøje mig for at give patienter strømper, underbukser, bukser og sko på, havde valgt at lave dybe squats og så fokusere på en ret ryg, som var vandret på lårene. Det virkede, for min ryg brokkede sig ikke, det gjorde lårene derimod.



Nytårstanker

Covid-19 strækker sine lange arme ud og berører os alle. Vi er ikke gode til at tale med hinanden og acceptere hinandens synspunkter. Fronterne er blevet trukket skarpt op, og vi hører det, vi tror andre siger, og ikke det de prøver at sige. Det gør mig ked af det, og jeg håber, vi i det nye år finder en måde at hele uenighedernes sår og finde hinanden igen.

I dag på vej hjem fra byen, kørte jeg indenom det nye udsigtssted i Store Vildmose. Mange synes, det er en skændsel for øjet. Jeg er vild med det. I dag er der tåge, så billederne bærer præg af det. I det nye år vil jeg gerne gøre det til en tilbagevendende begivenhed at stå på toppen og skue udover mosen.


Siden jeg blev farmor, har jeg været fascineret af hvor meget det at facetime og få billeder via Messenger betyder. Jeg føler jo, at vi i den grad er med i alle de små udviklingstrin. Ikke desto mindre glæder jeg mig til at være sammen, for samtalen og nærværet kan noget, som vi ikke kan på skærm. Sanserne bliver anderledes vakt i det tætte samvær. Jeg håber, at jeg får lov til at komme til Norge ofte i det nye år. Med vilje har jeg ikke sat tidsinterval på, for så bliver jeg ikke skuffet, hvis ikke det kan lade sig gøre.


Som sygeplejerske har jeg haft en krise, faktisk havde jeg før jul mistet lysten til at være sygeplejerske (og det føles vildt at skrive det her, for kun min datter har vidst det). Heldigvis har dagene på arbejde, hvor jeg har været med i plejen, hjulpet på lysten. Jeg har haft travlt med opfølgningsforløbene de sidste par år, og da de stoppede som projekter og nu afventer, om det overhovedet bliver et tilbud, mistede jeg troen på, at der kommer noget ud af det. Derfor har jeg kæmpet mentalt for at holde fast i, at vi har vist, at der var et behov og at vi med den måde, vi havde tilrettelagde forløbene på, kunne imødekomme behovet. Ikke desto mindre er jeg realist og ved at nye tiltag ikke blot bliver godtaget i en stram kommunal og regional økonomi. Et tilsvarende tilbud til mennesker med blodpropper i hjertet har været heldige med, at det kom på et andet tidspunkt. Det har nu eksisteret i mange år, og der bliver også skåret ned, men det findes dog stadig. Vi får se. Det nye år vil forhåbentlig give en afklaring. 


Tiden foran mig hører til den tredje alder. Pensionslivet kommer til os begge før eller siden. Hvordan livet så vil udfolde sig, ved vi ikke. Jeg håber, at pensionslivet vil være god ved os. Det venter dog ikke lige om hjørnet, vi snupper et år mere som sygeplejerske og landmand. 

Rigtig godt nytår ønskes I alle. Må 2022 være god, lys og leve op til jeres forhåbninger.

16 kommentarer:

  1. Hvorfor betale for fitness, når man på arbejdet kan få ømme lår af squats? :-D
    Det er lidt trist at høre, at du oplever, at "fronterne er trukket op". Det er de måske også, men det er ikke noget, jeg selv oplever eller selv er i nærheden af. Jeg er måske forskånet for mange ting pga. min pensionisttilværelse? Plus det, at alle i min familie og omgangskreds ser ret ens på coronasituationen.
    Ser jeg virkelig Lene skrive, at pensionstilværelsen ligger inden for en overskuelig fremtid? Men okay, det du har vist selv sagt engang, at det sikkert kommer helt af sig selv på et tidspunkt :-)
    Jeg kan kun erklære mig absolut enig: Alskens form for cybersamvær kan aldrig opveje det ægte samvær. Aldrig. Men det er selvfølgelig bedre end ingenting - jeg håber for dig, at I vil få mulighed for at ses ofte med jeres nordmænd. Den lille fyr er måske også medvirkende til, at pensionistlivet ikke længere forekommer helt så skræmmende? Man får en anden mening med sit liv, når man har fået børnebørn :-)
    Med ønsket om alt det bedste for jer i 2022 - mange hilsner herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nøjagtig, Ellen :-)
      Hvad er en overskuelig fremtid?:-) Vi skal jo blive pensionister på et tidspunkt, men lige nu tager jeg et år ad gangen, og det æste år bliver det ikke :-)
      Tak :-)

      Slet
  2. Du ønskes et godt og berigende 2022. Pensionslivet kan jeg kun anbefale. Jeg nyder det i fulde drag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, jeg er slet ikke i tvivl om at du udnytter og nyder dit pensionsliv :-)

      Slet
  3. Godt nytår!
    Det var rart at læse, at du trods alt kunne finde glæden ved sygeplejen efter din krise. Jeg oplever selv lidt af det samme i øjeblikket, faktisk så slemt at jeg den sidste måned har overvejet at søge noget helt andet, det er lige før jeg hellere vil være kassedame. Jeg elsker sygeplejen og patienterne, det er andre faktorer, som gør udslaget. Det er en mærkelig og amputeret følelse, for noget af det som betyder mest i mit liv er netop sygeplejen. Jeg kan tænke mig, at du har det på samme måde.

    Jeg synes også coronadebatten er meget polariseret, jeg kan sagtens klare en vis uenighed, men holder mig ellers helt fra debatter som ofte bliver meget ophedede.
    Håber i får et dejligt 2022, spændende med pensionisttilværelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Henriette. Jeg har det som dig, sygeplejen er en meget stor del af mit liv og jeg elsker det.
      Pensionisttilværelsen bliver ikke i , så må vi se hvad året efter byder på :-)

      Slet
  4. Godt nytår, Lene. Jeg er glad for at læse, at du har fået noget af arbejdsglæden igen. Jeg har også været i den grøft i 2021, og har kæmpet for at komme ud af den igen, så jeg ved, hvordan du har det.
    Mht. de der squats, så har jeg tænkt hele dagen på, hvordan du får din rette ryg til at være vandret med lårene... og har nu valgt, at du nok mener noget andet :)
    Jeg må ha' fundet ud af koordinaterne for det udsigtssted, så jeg kan komme forbi en gang. Jeg har en stående aftale om at komme forbi Socialtilsyn Nord i Hjørring, og skal holde oplæg på 6-byernes konference i Aalborg til maj, så det giver jo en åbning for den slags.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. Hvis jeg nu laver squar som om jeg sidder på en lille stol, læner mig frem med ret ryg, altså bøjer i hofterne, så er det vel nærmest vandret ;-)
      Du kan jo komme forbi mig, så kan vi køre derhen, det ligger ikke langt fra os :-)

      Slet
    2. Hmm, nåh ja okay, sådan... Jeg tænkte mere på, at du havde ryggen ret og stadig hovedet lige over rygsøjlen. Men det var ikke det, du mente. Så er jeg med :)
      Og den invitation tager jeg imod. Jeg skal bare lige ha' det til at passe sammen med alt muligt andet.
      Mette L

      Slet
    3. Det lyder godt, Mette. Det vil jeg glæde mig til.

      Slet
  5. Godt nytår her et par dage ind i det nye år!
    Jeg håber, du kan beholde din arbejdsglæde, indtil du går på pension, ellers bliver det da lidt træls.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny. Det håber jeg også, jeg har vist blot en identitetskrise :-)

      Slet
  6. GODT NYTÅR. Og en masse arbejdsglæde i det nye år. Og forhåbentlig bedre vilkår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty. Arbejdsglæden er der, jeg har vist blot svært ved at finde mine ben at stå på. Og jeg håber i den grad på bedre arbejdsvilkår for alle offentlige ansatte.

      Slet
    2. Hej allesammen . Jeg har for nylig set et vidnesbyrd om Ypperstepræstens HARMONI på en blog, jeg besøger for forholds- og datingrådgivningsproblemer, fordi jeg havde haft alvorlige problemer med min kæreste, og vi havde været kærester i seks måneder, han ændrede sig lige pludselig, han returnerede ikke min kæreste. opkald, han begyndte at være utro, han sårede mig på mange måder, som jeg aldrig troede var muligt, og jeg tænkte bare, at jeg skulle prøve det*måske af desperation af en slags*..og jeg kontaktede Ypperstepræsten HARMONY. Til at begynde med føltes alt drømmende og utroligt , hans konsultationer og løsning var en lille smule let og mærkelig, og jeg var lidt bange, fordi jeg havde læst og hørt mange historier om falske trylleformularer, svindel, og jeg troede aldrig rigtig på magi.. Jeg spillede med med lidt håb og og tro og jeg sendte nogle få ting efter alt, og det virkede som et mirakel, alt gik i en helt ny retning, det var og er fantastisk... Jeg tror, ​​det var god tro, der fik mig til at læse det særlige indlæg den trofaste dag ..Jeg håber han c Du vil også hjælpe andre mennesker, som han gjorde mig...Jeg gjorde lidt, og jeg fik alt, hvad jeg ønskede. Hvis du ønsker *din kæreste, din kæreste, din mand, kone, din familie og dit kærlighedsliv tilbage. Send en e-mail til priestharmony1@gmail.com eller kontakt ham på Whatsapp ham +2349011460555

      Slet
  7. DR WALE HJÆLPER MENNESKER I ENHVER TYPE FORELATIONSSPØRGSMÅL OG LOTTERINUMRE
    Det er en meget svær situation, når man spiller i lotteriet og aldrig har vundet, eller bliver ved med at vinde lav fond ikke op til 100 bukke, jeg har været et offer for et så hårdt liv, den største fond jeg nogensinde har vundet var 100 bukke, og jeg har har spillet lotteri i næsten 12 år nu, tingene ændrer sig pludselig i det øjeblik, jeg stødte på en hemmelighed på nettet, et vidnesbyrd om en trylleformular kaldet DR WALE, som hjælper folk i enhver form for lotteri-numre, når de gik online, så mange gode vidner om DR WALE. nu er jeg en stolt lotterivinder ved hjælp af DR WALE, jeg vandt $1.000.0000.00, og jeg gør dette bekendt for alle derude, som har prøvet alle dage at vinde i lotteriet, tro mig, dette er den eneste måde at vinde på lotteriet. En anden god nyhed her er, at DR WALE også hjælper en af mine venner med at bringe sin mand tilbage, som forlod hende for en anden dame. nu hvor min veninde lever lykkeligt med sin mand. Du kan kontakte DR WALE Via: WhatsApp/Viber +2347054019402 ELLER E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    DR WALE kan også hjælpe dig med at løse dette problem

    (1)Bringer den tidligere kæreste tilbage.
    (2) Urtekur og spirituel healing.
    (3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
    (4) Graviditetsbesvær.
    (5)Vind en retssag.

    SvarSlet