mandag, marts 12, 2012

FORÅRSTEGN

Når jeg finder datterens gamle bålpude frem, åbner døren til terrassen og sætter mig på trappen med en kop te, så er det forår.

P1030182

Når solen og gåturen får sveden frem, så jeg må tage hue og tørklæde af, så er det forår. Flere forårsbilleder er her.

P1030181

Nu mangler jeg kun et bad, en indkøbstur og samling af mine undervisningstanker på papir, før jeg kan melde alt klappet og klart. Det bliver en god aften.

Hvad har du fået mandagen til at gå med?

30 kommentarer:

  1. Jeg har stadig hue og vanter på, men kun fordi solen endnu ikke er kommet rigtigt i gang, når jeg går tur :)
    Det lyder godt, at du er klappet og klar :)
    Jeg har lavet ingenting, men læst en bog.
    Dejlig mandag aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Helle, nu har jeg lånt bøger, og jeg kan godt forestille mig at det er koldt at gå om morgenen :-)

      Slet
  2. Åh,hvor er det dejlig med dine forårstegn :-)

    Jeg ønsker dig en god aften.

    SvarSlet
  3. Ja det er godt når en kjenner sola varmer.
    Her går dagene med sykdom. Hoste og feber.
    Så jeg får ikke nytt dagene ute. Men det kommer vel
    flere fine dager fremover.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Stakkels dig Astrid, god bedring :-) og tak

      Slet
  4. Härliga vårtecken!

    SvarSlet
  5. Jeg fik en lidt anderledes mandag end vanligt...en gravid bibliotekar havde svært ved rundvisningen af 4.klasser...så jeg smuttede rundt med 50 unge mennesker og fortalte sjove historier om Chr.d.IV ..om gamle glasplader som ligger gemt på biblo...dejlig forårs dag i Sorø også, selvom den blev tilbragt inde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da sej, at du lige sprang til. Skønt med den alder, de er nysgerrige og interesseret :-)

      Slet
  6. Arbejde (heldigvis på cykel til og fra i det dejlige vejr), 15 minutter i solen, da jeg nåede hjem, forberede aftensmad, og nu dufter her af kylling og ovnkartofler. Plan om tidlig sengegang i aften for de næste dage bliver benhårde og lange.
    Ikke så ringe af en mandag at være.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Sov godt Eva :-) Du får jo rigelig frisk luft på cyklen, du er sej :-)

      Slet
  7. det er også skønne forårstegn ..Dagen er gået med arbejde sådan er det jo..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, sådan er det jo :-) Mit arbejde var så i weekenden

      Slet
  8. Læst mine aviser, taget stilling til et muligt bog-projekt,talt i telefon med en kollega, undervist 3.klassesbørnene i 1 1/2 time, haft en mentorsamtale, været rundt med nogle bøger og salmenumre, som skulle afleveres. Taget imod bestilling på en dåb og hørt, at vi får en begravelse i løbet af ugen. Skrevet program til Taizé-gudstjenesten i morgen, lavet aftensmad - Tak fordi du spurgte, jeg synes ikke rigtigt, jeg havde lavet noget:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Charlotte, det blev jo alligevel til en del, når det skal nedfældes på papiret :-)

      Slet
  9. Fine vårtegn.

    Jeg har slappet av mens min sønn har vært i barnehagen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elin, og afslapning må der til, så du er frisk, når din søn kommer hjem :-)
      Slet

      Slet
  10. Jamen så har det vist været forår i dag.. Jeg har været til møde i Vejle, eller rettere på Vingsted Centret, hvor vi skal have kongres sidst i maj, en del af dagen er gået med at sidde i et tog og sidde og se ud på det fine vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, vi satser på at foråret fortsætter, så du kan komme ud og mærke det skønne vejr :-)

      Slet
  11. En kopp på trappen i solen
    det är ett gott vårtecken
    och glädje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilhertz, forårets komme vækker nemlig glæde :-)

      Slet
  12. Så skønt med det forår. Man kan da kun blive i godt humør, når himlen er blå og spirerne pibler op ad jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, sindet bliver lettere og gladere :-)

      Slet
  13. Koselige bilder,,hurra for våren.
    ha en flott uke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Gillisbloggen :-)

      Slet
  14. Hvis jeg må beskrive min tirsdag, gør jeg lige det (jeg er håbløst bagud).
    Dejlig travlhed på arbejdet efter en alt for lang periode med så godt som ingen travlhed - og nye opgaver har vist sig. Yes.
    Solen skinnede ved arbejdstids ophør (Yes), så jeg travede de 30 minutter ned til Kvickly og handlede i to poser (nøje planlagt) og travede de lidt mere end 30 minutter hjem igen. Yes.
    Og nu er jeg HELT udkørt og træt i kadaveret (knap så Yes), og der er bevilget fjernsynskigning resten af aftenen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny og jeg håber du rigtig har fået slappet af foran fjernsynet (yes) :-)

      Slet