mandag, marts 12, 2012

SYSTEMATIK

Jeg kan godt være systematisk, f.eks hvis jeg leder efter noget, om det nu er i databaser eller bare i mit eget hjem. Jeg kan også være meget usystematisk, ikke at forveksle med usympatisk (det håber jeg ikke, jeg er), det gælder f.eks. min arbejdsrytme, når jeg SKAL ha lavet noget herhjemme, så bliver alt andet som regel lavet først.

P1030169

Jeg har dedikeret denne frimandag til et forsøg; et forsøg hvor jeg prøver at få tingene fra hånden uden at hoppe over eller til siden eller helt bagud af dansen. Jeg har allerede fortrudt beslutningen, for modsat Ellen, hvis driverdag svarer til mine hjemmearbejdsdage, så elsker jeg at sidde stille uden at lave noget. Guleroden, for sådan en skal der være, er, at jeg har fri i flere dage efter tirsdag, og så må jeg gerne dase, eller hvad jeg nu finder på, hvis jeg har været pligtopfyldende i dag.

P1030171

Så for at jeg ikke skal glemme planen, noterer jeg her, at jeg skal

få styr på kontorbordets bunker og få gjort rent derinde

få styr på alle bunkerne fra opgaveskrivningen, de ligger stadig overalt på syværelset og bagefter gøre rent derinde

få styr på julepynten, som nu langt om længe er kommet i deres æsker, men mangler at blive pakket sammen i julekasserne og komme på loftet og bagefter gøre rent på det værelse

få styr på undervisningen  til i morgen

få gået en tur

få handlet ind

P1030172

Sådan kan man også bruge sin blog, som et pressionsmiddel eller heppekor.

P1030176

Ha en god dag med eller uden struktur eller systematik.

og ja det her indlæg er skrevet i nat, da jeg slappede af efter aftenvagten, for ellers ville jeg bare starte dagen med at skrive et indlæg ;-)

10 kommentarer:

  1. Hvis ikke du når det hele Lene, er min erfaring at det meste af det ikke løber nogen steder.. :-) Jeg skriver også lister når jeg skal nå noget herhjemme, og jeg elsker at strege ud..
    Hav en god og systematisk dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg elsker også at skrive lister, jeg følger dem bare aldrig, så nu får vi at se :-)

      Slet
  2. God dag til dig Lene.
    Jeg har ind imellem lavet sådan nogen lister - og klippet dem over. Hvis de bliver for lange, så er jeg jo træt før tid :-) Her er det arbejdsdag. Gerne med systematik og krydser på listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, listerne ender som regel med at blive smidt i skraldespanden :-)

      Slet
  3. Så fik jeg endelig læst dig op - havde lidt dårlig samvittighed, for alle dine indlæg er altid så gode.
    Det må være dejligt at have arbejdet som drivkraft; at det er det, der interesserer dig mest ... sådan har jeg vist aldrig haft det - det har oftest været spændende og sjovt, ja, men aldrig det primære i mit liv - jeg har altid arbejdet for at leve og ikke omvendt.
    Jeg synes, det er imponerende, at du laver lister - især hvis du også følger dem - jeg kigger mig bare rundt og vurderer, hvad der trænger mest til at blive ordnet lige nu, men jeg er bestemt heller ikke så struktureret som dig :-)
    God arbejdslyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg har ellers erkendt, at lister og mig er ikke en god kombination, for jeg får aldrig lavet det, jeg skal, finder på alt muligt andet, så som at læse blogge ;-) Men i dag skal teknikken afprøves igen ;-)
      Jeg er vild med mit arbejde, men jeg tror, jeg skal finde en mellemvej, for man kan blive afhængig af anerkendelsen og suset.

      Slet
  4. Hep - hep - hep! Og der er altid godt med en høj målsætning, som vi sagde som spejdere:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, det skrider fremad :-)

      Slet
  5. Jeg håber, du får styr på det hele - jeg tror, vi kender det alle sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, der er styr på det :-) Og ja jeg er nok ikke den eneste, der kan komme på afveje på en fridag :-)

      Slet