mandag, marts 26, 2012

JEG TOG IKKE FEJL og et lille husmorspørgsmål

Mit indlæg om smukke solopgange på vej til arbejde og Ellens kommentar dertil fik mig pludselig til at tvivle, om jeg havde ret i, at jeg mistede solopgangene, når sommetid blev indført. Det gjorde jeg, der var mørkt, da jeg kørte hjemmefra i dag, men om ikke så lang tid har jeg solopgangen igen som følgesvend på vej til arbejde, i hvert fald et stykke tid, indtil solen beslutter sig til at stå op, inden jeg tager af sted.

DSC05386

Til gengæld har jeg fået flere lyse timer til at få min gåtur udført. I går aftes skete det til en smuk solnedgang, i dag snuppede jeg gåturen inden aftensmaden. Jeg forsøger at pifte aftensmaden op i håb om at få mere lyst til at lave aftensmad, i aften blev det en “supersuppe” bestående af løg, hvidløg, ærter og spinat, dertil en wasabi-creme og ristede rugbrødscroutoner. Og nu kommer husmorspørgsmålet: må jeg varme resten af suppen med spinat (babyspinat) i morgen? Tjah jeg googlede det, og det her svar kom frem. Jeg skyllede spinaten grundigt, jeg kølede det ned med det samme, og så må jeg hellere opvarme det grundigt i morgen.

DSC05378

10 kommentarer:

  1. Ojjj en flot solnedgang du har fanget i aften Lene. Det er så skønt at det er længere lyst om aftenen nu.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det er så godt og først nu er det mørkt udenfor. Solnedgangen var nu i går, men den i aften rødmede også ;-)

      Slet
  2. Når man begynder at kunne se solopgange tidligt om morgen og solnedgange sent på aftenen så ved man at der er meget lysere tider på vej :) Det er et skønt billede af en solnedgang.
    Desværre ved jeg ikke noget om spinat, for hvis jeg skal være ærlig, så spiser jeg ikke spinat ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, det er så skønt med de lyse tider :-) og jeg elsker stuvet spinat og kartoffelmos :-)

      Slet
  3. Det er absolut en af de gode sider i forbindelse med overgangen til sommertid, at vi får de skønne solopgange repeteret, så at sige. Jeg nød en flot en af slagsen i morges, og det kan jeg i en tid endnu, inden det vil betyde, at jeg skal alt for tidligt op for at nyde dem :-)
    Og så beklager jeg i øvrigt, at jeg ikke forstod din bemærkning om at skrue på tiden - det er da så indlysende, hvad du mente - men alting er nemt, når man får det skåret ud i pap.

    Jeg har genopvarmet spinatretter gennem mange år, inden jeg lærte, at det kunne være farligt, men jeg har åbenbart gjort det rigtigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og lige nu får du så glæden af solopgangene :-)
      Førhen opvarmede jeg aldrig spinat, men nu gør jeg :-)

      Slet
  4. Sommertid er ikke lige mig, - nu var det lige så dejligt lyst om morgenen.

    Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået problemer efter opvarmning af persille eller spinat. Men det er måske fordi ingen tør varme det op:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg savner også mine lyse morgener. Nu prøver jeg at varme suppen op, så ser vi ;-)

      Slet
  5. Jeg fandt også et lignende svar forleden, - og retten står i køleskabet endnu. Dog ikke til opvarmning, men til oprydning.
    Dog er jeg ikke sikker på, jeg tør med persille - trods alt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg har spist suppen, og jeg har det da fint endnu :-)

      Slet