torsdag, juni 26, 2014

HYGGEFAGSNAK

Jeg har været sammen med mine to kolleger i dag, de fik brunch med skyr, frugt, pandekager, boller, knækbrød, ost og hjemmelavet syltetøj. Vi fik genopfrisket vores tur til Nice, vi fik genopfrisket vores faglige input. Og vi fik drøftet hvem, der tog hvilke emner og fremlagde for de andre. Men vi fik også grinet og fortalt historier om travle vagter, som har det med at få lidt lystfiskerhistorie over sig. Forstået på den måde, at jo flere gange de bliver fortalt, jo mere detaljerede og dramatiske bliver de. Det var sjovt at høre om en af historierne, som jeg var part i, fortalt af en, som havde fået den fortalt af den kollega, jeg stod sammen med søndag aften. Det var ikke, fordi den var forkert, den havde bare et andet fokus, end når jeg fortalte den. Jeg vil altid huske den aften for, at jeg kom til at sige til en læge fra et andet speciale, at han lige nu havde bekræftet mine fordomme om det speciales læger. Han så helt forskrækket ud og spurgte ind til hvorfor, han fik forklaringen, og efterfølgende tog han sig faktisk tid til at at fortælle mig, hvorfor han handlede sådan. Se dermed blev jeg klogere på noget, jeg ellers intet ved om. Og det er jo typisk i de situationer, at vi fejlbedømmer andre mennesker; når vi ikke forstår deres handlemåder set ud fra vores egen lille verden og vores viden om tingene.  Vi ved det jo godt, men det er så let at glemme. Verden er tit nemmere at leve i, når man blot anskuer den fra eget ståsted.

God aften til dig, her skinner solen herligt, tøjet tørrer på snoren og livet er godt.

P1090282

Og landmanden skulle bruge noget ballast, så han kunne gøre rent i krogene på motorcyklens forhjul, det blev så hans kone, der havde tyngde nok til det. Imens kunne hun så lege med kameraet.

20 kommentarer:

  1. Man kan udfylde sin plads i tilværelsen på mange måder ;)

    SvarSlet
  2. God kommentar Anonym :-)

    SvarSlet
  3. Ja, fin kommentar. Og sjov vinkel på billedet af dig, som vel godt kan kaldes en selfie ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty. der skulle ske noget, men jeg tyngede alt det jeg kunne :-)

      Slet
  4. Ja, du er bestemt ikke uden humor :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Joan, det er jeg glad for at høre :-)

      Slet
  5. Smiler også lidt af din selfie :) det er godt at kunne underholde sig selv.
    Nu har jeg lyst til pandekager - og jeg er elendig til at bage pandekager (mine børn giver mig ret), men Katrine kommer hjem i eftermiddag og hun er god til det, så nu ved jeg, hvad hun skal bage til sin mor :) God fredag til dig - har I mon fået regn? Vi har ikke fået en eneste dråbe, haven skriger på vand - vi vander kun blomsterne i krukkerne og få af de andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, god nydning med Katrine. Vi fik regn tirsdag, og der meldes om regn i eftermiddag og i morgen, vi får se :-)

      Slet
  6. Haha.. ballast begrebet er meget velkendt i sejlerkredse, hvor det også er ekstremt vigtigt at placere vægten korrekt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg havde den helt korrekte vægt ;-) Og den er godt placeret!

      Slet
  7. Herligt foto Lene. Godt fanget. Skønt at kunne kombinere leg med nytte. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, leg og nytte er dejlig at kombinere :-)

      Slet
  8. Det er godt, når både en selv og ens ord kan veje tungt nok :-D
    Din lille kollegahistorie minder mig om titlen på den bog jeg læser for tiden: Hviskeleg. Som pudsigt nok hedder Chinese Whispers på engelsk ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja det er godt med tyngde både på den ene og den anden måde :-) Min kollega gjorde ikke historien fra fjer til høns, men hun havde en anden vinkel på historien :-)

      Slet
  9. Haha, det er altid skønt at kunne hjælpe - selv som ballast ;-) Og et ret genialt billede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten, det er godt at vide at jeg har en vis pondus ;-)

      Slet
  10. Ja det er ikke så tosset med en god ballast, vi har ingen motorcykel - (gudsketakoglov), men jeg tror, at jeg ville kunne bruges!
    knus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, ja som Anonym startede kommentarerne; man kan udfylde sin plads i tilværelsen på forskellige måder :-)

      Slet