fredag, juni 05, 2009

ÆNDREDE PLANER


Sku vi ikke køre til Skagen? Jo det kan vi godt.


Så rengøringsplaner og andre arbejdsplaner blev skrottet, teen blev brygget og ostemadder smurt.



Først nød vi livet på havnen, og så nåede vi et lynvisit i Michael og Anna Anchers hus.


Frem til august udstiller man Anna Anchers pasteller, der var ikke mange, men det var spændende at se Anna Anchers studier frem til det færdige maleri, og så faldt vi i svime over hendes evner til at skildre solens stråler og den skyggeeffekt, den lavede på mure og vægge.


Lige overfor Ancherhuset ligger vandtårnet, hvor man kan komme op og se udsigten udover Skagen. 7 kr. i entre, og det var mere end alle pengene værd, også selv når man som jeg nemt får højdeskræk på trapper fritsvævende i et rum.



Til sidst blev Grenen nydt sammen med en is.


Sådan en motorcykeltur er slet ikke så ringe endda.

14 kommentarer:

  1. Ved den slags beskrivelser, kan man da godt ærgre sig lidt over, at man ikke bor lige om hjørnet.

    SvarSlet
  2. Sifka, jamen det samme gør sig gældende når jeg læser om Københavns fortræffeligheder :-)

    SvarSlet
  3. Hvor har I dog haft en skøn dag.

    Vi har talt om her, at vi vil til Skagen senere på sommeren. Jeg er ikke været deroppe siden jeg var ganske ung pige.

    Fortsat dejlig aften til dig og dine ;-)

    SvarSlet
  4. Åh, der er så skønt i Skagen! Jeg har været der én gang, for snart 6 år siden, men til sommer skal ferien tilbringes i Nordjylland, og der skal helt sikkert bruges en dag i Skagen. Jeg tror da lige, det vandtårn skal frekventeres.

    SvarSlet
  5. tak til den, der opfandt motorcyklen. og tak for turen, Lene:)

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Jeannette, vi nød det meget :-)

    Anette, det vandtårn er helt klart et besøg værd :-)

    Selv tak Regitze og motorcyklen er en herlig opfindelse :-)

    SvarSlet
  7. Da fik jeg lige opfrisket min miniferie i firserne, der er helt vidunderlig i Skagen, det var en på opleveren.

    SvarSlet
  8. Manna, og jeg har aldrig prøvet at holde ferie der, kun været på endagsture :-)

    SvarSlet
  9. Sikke en udsigt fra det vandtårn og flotte billeder ud over Skagen -og rengøringen kan jo altid vente, måske til en dag med regnvejr :-)

    SvarSlet
  10. Helle, nu er der gjort rent :-) ikke den store omgang men sådan at jeg er tilfreds :-)

    SvarSlet
  11. Tænk at i bare lige kan køre en tur til Skagen...suk Lene du er en meget rig kvinde. Jeg er den største Anna Ancher fan så jeg skal vist også i år til Skagen :-)

    SvarSlet
  12. Marianne, det er jeg og tænk i alle de år hvor vi havde børnene hjemme kørte vi aldrig til Skagen! Kun en enkelt gang eller to ud til grenen, men aldrig inde i byen. Skagens museum har også en udstilling om Anna Anchers malerier.

    Og så skal du komme forbi mig :-)

    SvarSlet
  13. Thank you Su Chua Phin and welcome here :-)

    SvarSlet