fredag, juli 28, 2017

Stilhed

Der er stille på bloggen, tiden og ordene er der ikke. Jeg stornyder at have datteren på ferie, der er tid til snakke, gåture, badeture,  indkøbsture, forkælelse (som mest er til min fordel) og afslapning. Nå ja der er også arbejde, egentlig skulle det have været de fleste dage, men sygdom en dag og en ekstra fridag, fordi jeg har fået en anden fridag længere henne inddraget, har gjort, at vi har været mere sammen end planlagt.

solnedgangstur

datterens dessert til forældrene
Fridagens morgenstart, som er tidlig for mit vedkommende, blev anderledes end planlagt. Jeg ville have trænet og gjort lidt rent inden weekendens arbejde for mit vedkommende og gæstebud for datterens vedkommende. Der lå dog en af datterens bøger, og den havde jeg ikke læst. Det har jeg så nu! Jo Jo Moyes Det sidste brev fra din elsker fangede mig fuldstændig, som mange af hendes andre historier har gjort. En god kærlighedshistorie, men også historier om mennesker, der fejler grusomt og sårer andre, og så er der alligevel håb for dem også. Det er en god start på dagen, nu må jeg hellere op i tempo, så nogle af mine planer bliver til virkelighed.

solnedgangstur en anden dag

morgenmadsforkælelse
Nu er datteren vågnet, hun har som mig indimellem svært ved at falde i søvn, så der blev lige arbejdet på et projekt i nat. Stilheden i huset er brudt, det må vist være tegn på, at jeg skal i gang. God fredag til dig.

gåtursbuket fra datteren



11 kommentarer:

  1. Hvis dette halvlange indlæg på bloggen - med skønne fotos - er stilhed, så frygter jeg lidt "larmende indlæg". Men herlig læsning. Skønt med dattertid og gode bøger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, KS, stilheden gik på, at jeg i nogle dage ikke har kunnet finde tid og ord til indlæg, og egentlig heller ikke havde dem, før jeg begyndte at skrive :-)

      Slet
  2. Hanne, den smagte også godt :-) Vi blev inspireret af en film, hvor hovedpersonen slog et æg ud i et toastbrød på panden, og vi elsker begge to yoghurt med frugt og nødder. Det er nemt at gøre efter :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder helt igennem hyggeligt.

    SvarSlet
  4. Stilhed eller ej, indægget var dejligt at læse. Jeg håber du er kommet helt over din kvalme og svimmelhed. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin, og jeg er helt ovenpå igen :-)

      Slet
  5. Hyggeligt at have datteren hjemme til lidt gensidig mor/datter-forkælelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, vi har hygget os, planlagt og handlet ting og sager :-) Nu er datteren taget hjem igen.

      Slet
  6. Når nu tiden smutter, og der mangler ord, så er det da nogle vidunderlige stunder tiden bliver brugt på.
    Så hyggeligt med datteren på besøg

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, vi nød at have hende på besøg :-)

      Slet