mandag, juli 09, 2018

Livet i det små

Livet går sin gang, helt stille og uden de store dikkedarer. Kartoflerne gror det bedste, de har lært ude i marken, endnu holder spagnumjorden på fugten, så de lider ikke nød. Hundene nyder det frie hundeliv med muligheder for at gå på opdagelse hver eneste dag.


I søren er der ællinger, men andemor passer godt på dem, og vi holder hundene tæt til os, når vi går tur ned til søen.

 
De små opfindelser er tit de bedste. Mine kartoffelhandsker bruges flittigt, når jordens guld skal gøres rene. Et kærligt klem og skindet er nærmest af, før jeg får talt til to.


Nyopgravede kartofler er ren lækkerbisken, både som aftensmad og som pålæg.


Som du kan høre trives det gamle landmandspar og deres hunde. God aften til dig.


12 kommentarer:

  1. Nyopgravede kartofler er noget af det bedste slik, man kan få! O kartoffelhandskerne er en super opfindelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er netop slik :-) De handsker er bare sagen

      Slet
  2. Øv, hvor er det bare ærgerligt, at du bor så langt væk, at jeg ikke bare kan køre forbi tre gange om ugen og købe nye kartofler. Jeg begræder stadig tabet af min kartoffel-/jordbærleverandør og har bedt Gemalen holde godt udkig efter alternativer. Indtil videre uden held.

    Og god aften til dig også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det tænkte jeg også dengang jeg læste dit indlæg, selvom vi ikke sælger ved bod/gården ;-) og tak

      Slet
  3. Hvor er det godt, at kartoflerne klarer sig i tørken.
    De der hunde, ikke, de har det jo som blommen i et æg. Det er skønne billeder af livet på gården.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, hundene stortrives og tak :-)

      Slet
  4. Jeg griner lidt af dine kartoffelhandsker, de er superfine! Jeg har i mange år brugt sådan nogle skrubbehandsker til huden fra Matas, det er samme slags, kan jeg se, mine er bare lyserøde :-)
    De virker bare rigtig godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette. det var da super godt fundet på med de skrubbehandsker :-)

      Slet
  5. Dejligt at læse, at livet nydes. Det er også skønt, det liv.
    Jeg havde glemt, at der var kartoffelhandsker til. Jeg må lede, for jeg er ikke vild med at skrabe kartofler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, vi må nyde mens vi kan det :-) I sommerhuset har jeg en klud med samme egenskab, det går bare nemt.

      Slet
  6. Hvor er det lækkert med nyopgravede kartofler. Uanset hvor meget supermarkedet, reklamere, så smager de altså ikke som dem vi selv går ud og henter, kort før de skal skrubbes. Så lækkert guld, og de danske er de bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, vores nye kartofler er kun en - to dage gamle, når de lander i butikkerne, men det er stadig ikke det samme som når man får dem direkte fra marken.

      Slet