søndag, juli 22, 2018

Søndagsblæst


  • døren og vinduerne står åbne, så huset fyldes af den dejlige kølige luft, blæsten blæser herind. Heldigvis ser det ikke ud til, at de 30 grader kommer her hos mig i næste uge.

  • jeg føler mig helt blæst i hovedet, ikke fordi jeg har været ude i vinden, men fordi jeg faldt i søvn i morges, efter landmanden var taget af sted til træning. Børnene og svigerdatteren tog af sted i går aftes, så der var ingen, der indbød til, at jeg skulle være til stede. Det resulterede så i en tung søvn i sofaen og et tungt hoved.


  • det er der heldigvis en kur for, så nu har jeg sat gang i vask af sengetøj, håndklæder og alt muligt andet. Der er vasket op og ryddet op. Og om lidt vil jeg finde traveskoene frem og gå en tur i blæsten. Det skal nok rense ud i alle krogene af hjernen.

  • Tankerne flyver af sted med blæstens hastighed. Vi har haft skønne seks dage sammen med tre af de fire unge mennesker, som vi holder tæt ved hjertet. Vi har gået ture, badet i Vesterhavet, spist store isvafler, hørt musik på torvet i Blokhus, spist os mætte endnu en gang i lækker fisk fra fiskerestauranten i Blokhus, set skøn papirkunst, nydt solnedgange, haft gæster til brunch og fået snakket. Blæsten må gerne sende min tak på tværs af landet til hovedstaden. Jeg savner dem allerede, men de har det godt, og det er det vigtigste.

  •  Håber du får en skøn søndag, fyldt med lutter skønne ting

12 kommentarer:

  1. Dejlige dage med børn, svigerbørn og evt børnebørn det er bare det bedste. Hjertet fyldes med lykke og kærlighed, at man så godt kan være en smule træt bagefter, det er ok. Fortsat god søndag med en dejlig travetur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne. tak og ja det er helt fint at være træt på den baggrund :-)

      Slet
  2. Jeg er også i gang med at vaske. Ikke just min yndlingsbeskæftigelse, men det må jo til i pausen mellem ferie-etape et og to, og i det lys, er det jo fint nok :-) Dejlige dage I har haft sammen, unge, ældre og firbenede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, velkommen hjem for en kort stund, glæder mig til at høre om ferieoplevelserne :-) God vaskesøndag

      Slet
  3. "Jeg savner dem allerede, men de har det godt, og det er det vigtigste" - se, disse ord er jo som talt ud af min mund, Lene :-)
    Og også jeg vasker - sengetøj og håndklæder en masse, men det er en dejlig 'pris' at betale for at have det privilegium at have dem her i hele ni dage ... og det er jo trods alt maskinen, der gør hele arbejdet. Tænk på vores ikke særlig fjerne formødre, som vaskede alt i hånden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og jeg tænkte faktisk på dig, da jeg skrev det. Du har jo også lige sendt dem af sted :-)
      Uha ja, jeg tror bare sengetøjet blev luftet, mon ikke, for det var godt nok noget af en proces.

      Slet
  4. Jeg blev BLÆST bagover over så flot det sidste billede er! Så smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, vamdet var virkelig så smukt den dag

      Slet
  5. Det er så skønt at have sine kære samlet. Jeg er så heldig i denne uge at have en del af mine i hus, og jeg nyder det.
    Smukke billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva, åh hvor jeg forstår at du nyder det :-)

      Slet
  6. Det er så fantastisk af have det kæreste guld på besøg, være i deres selskab.
    Vidunderlige dage i har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det har helt sikkert været gulddage :-)

      Slet