tirsdag, maj 06, 2008

KOM UD OG LEG

Hvorfor sidder du herinde, du skal da være ude i solen?

Hvor tit har jeg ikke hørt min mor sige det, da jeg var barn. Som voksen har jeg drillet hende med, at det var mig, der var den klogeste, for jeg levede jo efter de råd, man giver i dag, nemlig at være ude i små doser. Det var sikkert som amen i kirken, at hvis min mor ledte efter mig, så fandt hun mig i en stol med en bog, jeg ville hellere være inde end ude. Stadig i dag skal jeg fortælle mig selv, at det er godt at være ude, ellers vælger jeg de indendørs aktiviteter.

I dag har jeg indedag før aftenvagten. Jeg stryger lidt, middagsmaden er i ovnen, forskellige telefonopkald skal foretages, tøj vaskes.

Travlheden og trætheden er på sit højeste nu, så der skal tænkes i madpakker til kaffen og aftensmaden.

Alt i alt er det vist som det plejer at være på denne årstid.

Men lege har jeg desværre ikke tid til lige nu. Sådan en omgang rundbold, Antonius eller hinkeruder kunne nu være sjovt.

9 kommentarer:

  1. Øv jeg ville ellers gerne med ud at lege :)
    Kan du have en god aftensvagt :)

    SvarSlet
  2. tja, jeg fik også altid at vide at jeg er et "indedyr", men det hævner sig i form af skoldet næse og andet , hvis jeg er ude i solen, selv med faktorXX
    god vagt:-)

    SvarSlet
  3. Jeg har været et udedyr, nu skal jeg ta det i små doser, jeg bliver hurtig skoldet og utilpads når det bliver for varmt.

    Kan du have en god aftenvagt.

    SvarSlet
  4. Vi kan da tage en virtuel runde ANTONIUS - hvis du er med. Jeg giver bolden op. :)

    SvarSlet
  5. Håber du har haft en rolige nattevagt. Min har været eksplosionsagtig med stjerner, fjerne galaxer, supernova eksplosioner. Men jeg fik også besøgt Frøken Solhat inden sengetid. Det er sjovt, hvad vi bringer med os ind i natten.

    Jeg vil også gerne med ud og lege, men flaskedrengen holder mig til ilden i disse tider, så det får nok vente.

    En dejlig dag herfra i søvnens land ;-)

    SvarSlet
  6. Har åbentbart aldrig leget Antonius, for jeg ved ikke, hvad det er.
    Men du har ret Lene, den sætning har vi hørt rigtig, rigtig mange gange: Ud og leg.

    SvarSlet
  7. Rundbold, hinkerude og rulleskøjter hørte til mine bardoms forårssysler. Antonius?

    SvarSlet
  8. Jeg elskede at være ude som barn - og jeg tror også, det giver os en masse D-vitaminer via solen, bare vi ikke overdriver. Jeg håber, du havde en god vagt i går aftes, Lene.

    SvarSlet
  9. helle, det kunne være sjovt :-)

    Anne, med alderen kan jeg bedre tåle solen :-)

    Tina, den var lang tid om at komme herover, men jeg har grebet :-)

    jeanette Mariae, den drøm lyder spændende, og små børn og dyr kommer forud for lege :-)

    Sister, nu har jeg prøvet at beskrive den, se næste indlæg :-) og jeg har ikke været nær så god til at "jage" mine børn ud :-)

    Miri, rulleskøjter hører også til mit barndomsbillede :-)

    Madame, alt med måde, og det er vel også det solkampagnen lige nu slår på. Siesta, solcreme og skygge :-)

    Og til jer alle, jeg havde en stille vagt i går aftes, men træt det bliver jeg stadigvæk :-)

    SvarSlet