tirsdag, maj 20, 2008

SIGNALVÆRDI

Jeg har ikke strikket, siden min mor blev syg. Det passer nu ikke, for jeg har haft det fundet frem to gange i forbindelse med, at min far var her, og da jeg var nede ved ham i går. Strikketøjet signalerede ro og tid, det signalerede hygge og samvær.


I dag besluttede jeg, at det også skulle være signal til mig om at tage en pause, mærke solen og varmen fra terrassen gennem mine fødder.


Indenfor stråler blomster fra rhododendronbusken om kap med solen, og ude er resten af busken på spring.


Kenneths krydderurter trives, landmanden er allerede ved at snakke om højbede ;-) for han synes, det er synd for dem med så lidt plads.


Lige om lidt er det tid til sang, en sidste lille koncert inden sommerferien, jeg har ikke været særlig stabil her i foråret, så det skal blive godt at få vejrtrækningen i system, at mærke rytmen og glæden ved at synge.

12 kommentarer:

  1. Uhm, som du vist hygger dig, Lene - og Kenneth synes det er dejligt, at krydderurterne ikke volder dig kvaler.

    God fornøjelse med sangen :-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det dejligt hyggeligt ud, der hos dig med bare fødder og strikketøj i solen. Smukke blomster har du også at se på. Herligt.

    God sangaften ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg ville ønske, jeg selv gav mig tid til at strikke - for jeg tror, det er rigtig rart, Lene! Dine rododendron får mig til at tænke på, at jeg kørte forbi Marienborg i dag, hvor statsministeren holder til - hele forhaven består af rododendronplanter i snesevis, som alle står i blomst lige nu. Det er eventyrligt smukt.

    SvarSlet
  4. Liselotte, det gjorde jeg :-) og nu skal urterne i brug, jeg skulle jo lige se, at de fik fat :-)

    Jeanette Mariae, fødderne plantet godt på jorden, det giver en god fornemmelse i retsen af kroppen :-)

    SvarSlet
  5. Godt du fandt strikketøjet frem - det giver så gode tanker. Og sang - der gad jeg godt at være...bare at lytte :-)

    SvarSlet
  6. Hvor står dine krydderurter allerede flot, og det ser fint ud i de zinkbaljer.. (Vi var vist enige ovre hos shabby..)

    SvarSlet
  7. madame, jeg tror på den afstressende effekt, for det kan jeg mærke, men jeg har også svært ved at sige, nu har jeg tid til at strikke.
    Min afdeling driller mig med, at jeg har været på rov i brønderslev rhododendronpark, jeg havde nemlig en stor buket med :-)

    Marianne, det er dejligt når jeg får det gjort og jeg gad godt synge for dig :-)

    SvarSlet
  8. Jette,tak og de var gode fra starten af, det betyder noget.

    SvarSlet
  9. Arghh... jeg mente hos Anne... :)

    SvarSlet
  10. Så forstår jeg det bedre Jette :-) det er nemlig så fedt!

    SvarSlet
  11. Dejligt at læse, smukke baljer til krydderurterne.

    SvarSlet
  12. tak sister, jeg nyder synet af krydderurterne og ærger mig over at jeg ikke købte flere baljer:-)

    SvarSlet