mandag, maj 12, 2008

OH HAPPY DAY

Dagen i dag har været helt og aldeles dejlig.


På arbejde har jeg for første gang prøvet, at halvdelen af patienterne i apopleksigruppen kunne tage hjem på weekend. Delvis nok pga. at mange af patienterne venter på at komme videre til genoptræningsafdelingerne, og da de jo også får træning hos os, ja så er de ved at være så gode, at de kan klare at komme hjem. Men det skyldes også, at vores patienters aldersgennemsnit er lavere end vanligt. Vi har ingen over 80, kun få over 70, en del i 50erne og 60erne, nogle i 40erne men desværre også yngre end dette.


Herhjemme skulle vi grille for første gang, dyrefilet blev lagt i marinade af olie, appelsinsaft, hvidløg og salt, flødestuvede kartofler kom i ovnen, salaten bestod af asparges, broccoli,ruccola,tomater og rødløg. En himmerigs mundfuld, som blev nydt sammen med begge børn.



Og som creme de la creme kom svigerinde og svoger på besøg, vi sad udenfor og nød først sønnens dessert, grillstegt banan serveret i egen skal, fyldt med farin og is. Bagefter fik de andre caffe latte choko, som datteren lavede, jeg drak te, men jeg har lovet, at næste gang prøver jeg at smage ;-)

Der er blevet snakket, grinet og råhygget i store mængder.


Og æbletræet er sprunget ud i dag, så haven tog også pænt imod gæsterne. Vi nåede havevandring og traktorræs, for selvfølgelig skulle den ny havetraktor prøvekøres ude på pladsen.


Jeg føler, at depoterne er blevet fyldt op, og i morgen har jeg fri, så datteren og jeg kan nyde dagen sammen, mens mændene knokler i marken.

8 kommentarer:

  1. Ih,hvor det lyder hyggeligt! Intet bedre end sådan nogen dage i godt selskab. God mandag til dig også!!!

    SvarSlet
  2. Oh, happy day - og flere kommer til. Er vi ikke bare heldige, alle os, der lever her på denne smukke jord.

    Din mad ser vildt lækker ud og selvom det er morgen, bliver jeg helt sulten.

    Oh, endnu en happy day er ved at åbenbare sig. Ønsker dig og datter en vidunderlig dag sammen, mens dine mænd er i marken.

    Kærlige hilnser fra JM

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Deborah. Dagen er startet godt med strålende solskin :-)

    Jeanette Mariae, tak og ja endnu en dejlig dag er på vej :-)

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt !
    Sidder og bliver helt glad på dine vegne :-)
    Håber din fridag bliver lige så happy - mindst !!

    SvarSlet
  5. Åh Lene, det er de dage, der gør livet så utrolig smukt og giver varme i maven. Jeg er glad for at læse, at du fik sådan en... og der er vist en mere i vente i dag :-)

    God fornøjelse med at hygge i datterens selskab :-)

    SvarSlet
  6. Miri, tak og glæden er der stadig i dag :-)

    Liselotte tak og den dejlige følelse sidder der stadig og vi har haft en god morgenstart, alt bliver lettere :-)

    SvarSlet
  7. Din dag og billeder for mig til at synge videre; oh happy day og hvis du vil høre den live;
    http://www.youtube.com/watch?v=n2azX548ppo

    SvarSlet
  8. Marianne, det må jeg høre, mens jeg tager en lille runde rundt i blogland :-)

    SvarSlet