mandag, maj 12, 2008

PINSESOL

Det blev sent i går aftes, men landmanden var tidligt i gang i morges, så jeg lovede sønnen, som sov herhjemme, at hjælpe med at høre vækkeuret.

Planen var så at smutte ind i seng igen, men solen var så skøn, og da jeg havde lovet datteren, at vi skulle lave lækkert morgenbord til kl. 9, så fik jeg lyst til at bage.

Det var en ren nydelse at stå midt i solstrålerne og ælte og forme boller.


Og morgenbordet blev også en ren nydelse, landmændene tog sig lidt ekstra tid, så vi fik snakket og grinet. Jeg kommenterede det faktum, at jeg fra august af ikke ser mine børn så tit mere, sønnen holder til 1. juli og datteren flytter formentlig til København. Og så faldt den tørre kommentar fra sønnen, jeg skal nok komme hjem til jul, hvortil datteren sagde, det skal jeg også nok.


Så jeg nyder og lagrer på samværskontoen, men det er da rart at vide, at jeg dog får dem at se en gang om året ;-)

17 kommentarer:

  1. Man kan blive så nøjsom, Lene, hvis man skal... men jeg tror ikke på dem. De kan ikke undvære jer, er jeg sikker på ;-)

    SvarSlet
  2. Liselotte, det tror jeg heller ikke på :-) men de må godt lade som om, og jeg kan vel lokke med lidt god mad, en vaskemaskine og lignende :-)

    SvarSlet
  3. Altid rart at have noget at glæde sig til....

    Min yngste er ikke engang sikker på, hun kommer hjem til jul....men jeg håber (og tror på) hun ændrer mening ;)

    SvarSlet
  4. Jeg tror nu også, at de kommer hjem før jul - om ikke andet må dit fantastiske morgenbord da kunne lokke.

    SvarSlet
  5. Pollyanna, lad dem blot blive i troen på at de kan undvære os :-)

    Husejer, morgenbordet stod datteren for, jeg havde bare bagt boller :-)men når de skal stå for mad, husleje, tøjvask etc så skal de nok komme hjem til forældrenes fyldte køleskab :-)

    SvarSlet
  6. Nøjjjj, hvor ser det bare for lækkert ud. Men der kræves en forklaring: hvor bliver sønnen af, når han holder 1. juli (vil I ha min i stedet ;o)
    Og datter flytter til København - og hvad skal der lige ske der? Uhhhhhh, det lyder da alt for spændende det hele Lene.

    SvarSlet
  7. sister, sønnen flyttede jo hjemmefra i januar, men vedblev med at arbejde her. Nu vil han prøve at få en praktikplads i en butik og starte på handelsskolens grundforløb for studenter. Datteren kom ikke ind på designskolen, men vil rejse til København for at få arbejde og måske forsøge at søge ind næste år. Højskolen har fagligt været godt, men socialt knap så godt, så hun trænger til at være sammen med unge mennesker hun kender, og dem har hun en del af over there. Faderen er ikke helt tryg ved det, men moster,tante og morbror fryder sig, de håber på flere besøg fra vendsyssel :-)

    SvarSlet
  8. og sister, jeg tror nok at landmanden har en ny medhjælper i tankerne,men jeg skal snakke med ham, hvis du tror, at din søn har mod på landbrug og på at være så langt væk fra venner :-)

    SvarSlet
  9. Sikke et dejligt morgenbord... Ungerne skal nok komme hjem, men som du selv siger så lad dem bare tro, at de kan (det hele) selv og helt uden os... fortsat god pinse

    SvarSlet
  10. De kommer hjem før jul, vær du sikker på det, de kan ikke lade være:-)
    Og sikke dog et pragtfuldt morgenbord.

    SvarSlet
  11. Endnu en dejlig dag hos dig og dine. Og det gælder om at nyde dem, imens du har dem :-)

    SvarSlet
  12. Tak i lige måde kagekone, jeg er også fuld af fortrøstning :-)

    Judith, det glæder mig at andre mødre har samme formodning :-)

    Miri, det er bare så dejligt :-)

    SvarSlet
  13. Så hyggelig det ser ut.

    SvarSlet
  14. Hege, det var det også :-)

    SvarSlet
  15. Sønnen søgte optagelse på designskolen, men "glemte" at sende opgaven. Hmmmmm. Vi skal nok holde øje med datteren, når hun kommer ;o)

    SvarSlet
  16. Det var morsomt skrevet! Og jeg tror, som de andre, at dine unger kommer hjem længe før jul, haha ...

    SvarSlet
  17. Tak sister :-)

    Madame, tak :-) nu læser de jo godt nok med her en gang imellem, men jeg tror også jeg får dem at se inden ;-)

    SvarSlet