fredag, maj 02, 2008

EN NY DAG


Sådan en tidlig forårsmorgen, hvor solen prøver at bryde frem gennem tågen, vælger jeg at starte med at sanse og trække den kolde friske luft ned i maven.


Dråberne hænger på træer og buske, der er livlig koncert i træerne omkring mig.


Der er mange ting jeg skal nå i dag, men først et smut op i sommerhuset og vande blomster. Det giver mig chancen for at køre gennem den fredede højmose, jeg skræmmer et par rådyr, og de springer flot af sted ind i tågen, en høgefugl breder elegant sine vinger, her må den godt være. Jeg gider ikke, når den indtager vores have. På de små trætoppe sidder småfuglene og vipper.




Regnskabet er færdigt, nu står der udendørsprojekter på programmet. Landmanden er ved at gøre klar til at sprede gødning på de marker, der skal kartofler i. Sønnen er i fuld sving med at harve, og jeg må hellere finde mine redskaber frem og få gjort kål på ukrudt og få klippet de sidste roser ned.


Ha en god dag.

7 kommentarer:

  1. Åndeløse smukke billeder !
    Denne morgen var altså også fantastisk!
    Jeg gik i skoven :-)

    SvarSlet
  2. Fantastisk hvordan en morgen i danmark kan forekomme helt eksotisk! God dag også til jer herfra!

    SvarSlet
  3. Hvilke skønne billeder du har præsteret. Glæder mig over hvert enkelt af dem. Sender de bedste ønsker for dagen ;-)

    SvarSlet
  4. Og god dag til dig og familien med. Sikke nogle dejlige billeder du har taget.

    SvarSlet
  5. Du forstår lige at finde de ratte stemnings billerdre på en tåget morgen og din beskrivels er utrolig flot

    SvarSlet
  6. Miri, det var en skøn morgen :-)

    fru koch, tak :-)
    Når nu vi ikke har tid til at rejse, så må vi finde det smukke herhjemme :-)

    Jeanette Mariae, tak :-)

    Judith, tak :-)

    Conny, tak for ordene, sådan en morgen fortjener at blive beskrevet.

    SvarSlet
  7. Skønne billeder Lene - tror jeg gik ved siden af dig på din tur, så virkelige er de :D

    SvarSlet