onsdag, marts 14, 2012

WHAT A WONDERFUL DAY

I see trees of green,
red roses too.
I see them bloom,
for me and you.
And I think to myself,
what a wonderful world.


I see skies of blue,
And clouds of white.
The bright blessed day,
The dark sacred night.
And I think to myself,
What a wonderful world.


The colors of the rainbow,
So pretty in the sky.
Are also on the faces,
Of people going by,
I see friends shaking hands.
Saying, "How do you do?"
They're really saying,
"I love you".


I hear babies cry,
I watch them grow,
They'll learn much more,
Than I'll ever know.
And I think to myself,
What a wonderful world.


Yes, I think to myself,
What a wonderful world.
Oh yeah.

DSC05294

 

En dejlig dag med masser af latter og snak blev afsluttet med koraften og sangen ovenover. Du kan høre sangen her, og mon ikke at glæden lige så stille sniger sig ind, mens du nynner med? Jeg tror det.

DSC05292

Og i morges gav Marina mig tippet til, hvordan mit gæstebord i dag skulle pyntes. Mine fødselsdagsgaver, da jeg var barn, pryder nu mit bord.

16 kommentarer:

  1. TAK.
    Jeg elsker den sang, af flere grunde - den åbenlyse: det er en god sang.
    Min egen grund.
    Det var min mormors yndlingssang og for ikke at spamme dit kommentarfelt alt for meget må jeg hellere skrive mit eget indlæg - men i hvert fald TAK for dit indlæg som bragte et par tårer og et stort smil!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Kong mor. I aften gik sangen rent ind hos mig, jeg har haft en dejlig dag og det var den perfekte afslutning at stå sammen med mit kor og synge den flerstemmigt :-) Jeg glæder mig til at læse om dit minde :-)

      Slet
  2. Dejlige ord - og melodi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, den sang er en sand evergreen :-)

      Slet
  3. Sikke nogen søde blomsterkopper, Badut har fundet på. Tak for sangen, den holder jeg meget af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Charlotte, jeg fryder mig over de to små kopper :-)

      Slet
  4. Tak Lene, det er en skøn sang, jeg gerne har i hovedet i dag.. :-) Sød ide med blomsterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak Inge, jeg nynner med lige nu :-)

      Slet
  5. Tak for en dejlig dag, Lene - og så håber jeg sandelig, at du nåede det hele, for det blev da lidt sent, inden jeg kunne tage mig sammen til at kommme ud af døren :-)

    Sangen minder altid mig om en skolefilm, hvor den lyder ud af en højtaler opsat i et slumområde i (måske) Brasilien. Kontrasten mellem sangens ord og omgivelserne har jeg husket lige siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Liselotte, det var så dejligt at se dig og jeg nåede sagtens min sang :-)
      Den film kan jeg godt forstå har indprentet sig.

      Slet
  6. Dejlig, dejlig sang, sådan en som vi allesammen ikke kan andet end at forbinde med noget godt og stort.

    Din kopper er blevet så fine og jeg er ganske stolt over at du greb ideen. Dine kopper er vist lidt større end mine, men det bliver det sådan set kun finere af. Mine hornvioler har nu været inde i en uge og det er gået fint men nu synes jeg de begynder at blive lidt blege så jeg skifter dem nok ud med nogen andre i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marina, tusind tak for tippet, og jeg tror det er synsbedrag, for jeg mente også dine kopper måtte være større end mine, jeg havde i hvertfald lidt svært ved at få blomsterne i koppen :-)

      Slet
  7. Sangen er vidunderlig, og som jeg dog ogsaa lige blev inspireret af mocca-kopperne, det er da selvfoelgelig DET, de skal bruges til. Min fars moster samlede dem til mig igennem mange aar, og nu staar de bare pakket ned i et par smaa papkasser, men smide dem ud, kunne jeg ikke faa mig selv til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sole, jeg fryder mig over de små kopper hver dag, det er dejligt, når de kan komme i brug :-)

      Slet
  8. Skøn sang. Der er nok ikke nogen bedre til at beskrive en god dag og et godt liv. Mit minde fra den sang er, at et firma, jeg arbejdede for, brugte den som underlægningsmusik til en reklamefilm, der viste alt det bedste fra den danske natur. Jeg kan slet ikke huske, om produktet blev nævnt. Det er et stort maskineri, der renser røg fra processer, der afgiver forurenende stoffer. Vi var meget stolte over filmen.
    Det lyder også, som om du havde en dejlig dag med både snak og sang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var en skøn dag og sangen blev den perfekte afslutning. Når man øver meget med en sang, bliver den ofte delt op i små bidder og netop i onsdags oplevede vi helheden og skønheden i sangen :-)

      Slet