lørdag, juli 27, 2013

HAVETERAPI

Det siger måske noget om min arbejdsdag, når jeg, som ikke elsker havearbejde, pludselig så mig selv gå og luge i græsplænen. Ni timer med virkelig meget at lave, min kollega og jeg sad vist ned sammenlagt 15 minutter i løbet af dagen. Da jeg kom hjem, kunne jeg slet ikke finde ro, så en vis legemsdel i vejret og så bruge kræfter på at få hele rødder op, det gav ro. Aftenen er sluttet af med endnu en runde i haven, jeg håber det giver ro i nat, for i morgen venter endnu en dag med nok at se til.


16 kommentarer:

  1. Ih, hvor jeg kan huske det ... man kan slet ikke geare ned igen. Håber du får en god nats søvn. Sov godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, desværre blev det kun til 3 timer ;-)

      Slet
  2. Det kan være virkelig hårdt at finde roen efter en sådan arbejdsdag. Haven er god til at anslå nogle andre takter. Jeg håber, du får en god nats søvn, og at du er frisk til den nye dag i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, ja når man nærmest ikke får tid til at tænke efter, så sker det efterfølgende. Det havde så ikke behøvet at fortsætte i nat ;-)

      Slet
  3. Havearbejde er god terapi, ligesom en gå/løbetur, synd at du ikke fik sovet mere, i aften skal du måske bare sætte dig på terrassen med en kop the og slappe lidt af. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, netop nu sidder jeg på terrassen og slapper af, jeg har planer om en gåtur senere hen :-)

      Slet
  4. Øv at nattesøvnen ikke besøgte dig i længere tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, ja øv, men så fik jeg da set en film :-)

      Slet
  5. Selv om du ikke fik en rolig nat, bliver jeg alligevel glad om hjertet, når jeg læser at i prioriterer at patienterne alle får tilbudt et bad her i varmen. I har nok at se til på en afdeling som jeres, jeg ville ønske vi på vores afdeling kunne mønstre lige så stor arbejdsmoral og dedikation :-)

    Så selv om du bliver træt, er jeg sikker på at du kan glæde dig over et veludført stykke arbejde, det er også meget værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henriette, måske lyder det flottere end det er, for en del af vores patienter kan ikke holde til at komme i bad hver dag, når de også skal nå al den anden træning. Og i går blev de fleste sengebadet, vi kunne simpelthen ikke nå andet

      Slet
  6. Jeg synes nu også det er svært at sove for tiden, - nok pga varmen, for det er ikke hektisk travlhed der præger foretagendet her i ferien:)

    Jeg tænker mig, at det smukke, rolige strandbillede er en stor kontrast til din arbejdsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg gad godt en dukkert, men var for træt til at tage til stranden :-) Og ja varmen påvirker oså søvnkvaliteteten her

      Slet
    2. Lene, jeg er sagtens klar over, at træerne ikke vokser ind i himlen - plejetyngden er tung i et speciale som jeres og derfor bliver jeg glad, når jeg kan høre at plejepersonalet går langt for at tilbyde god personlig hygiejne til patienterne.

      En af vore patienter havde for nylig en rigtig dårlig oplevelse og undskyldningen var travlhed og det var måske derfor, jeg lød lidt småprikken og syrlig :-)

      Slet
    3. Henriette, travlhed må aldrig blive en sovepude, og jeg synes at vi tilbyder god hygiejne om end ikke altid brusebad.

      Slet
  7. Det kender jeg godt. Og når først man er begyndt at trække ukrudt op, så får man øje på mere, og det bliver svært at stoppe. Det er en hård start, du møder ind til, men sådan bliver det jo, når man skal skiftes til ferie. God søndag til dig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, ja så det handler om at komme i gang :-)

      Slet