søndag, juli 28, 2013

HVOR ER MIT KAMERA!!!!!! eller en god start på søndagen

Bedst som jeg sad og spiste morgenmad, så jeg noget bevæge sig uden for vinduet. Et rådyr med kid gik i kanten af græsplænen og spiste. De gav sig god tid, men kunne jeg finde kameraet? Nej! Jeg prøvede med mobilen, men de blev for rystede, og til sidst tænkte jeg, at jeg blot måtte nyde synet.


Men så fandt jeg kameraet, tids nok til at fange den lille, som var lidt sløv til at følge sin mor.


God søndag til dig.

16 kommentarer:

  1. Altså hvis det ikke var fordi de der dyr havde en kedelig tendens til at gå efter planter som vi mennesker rigtigt godt kan lide at have i haven - så er det jo pragtfuldt med sådan et par der går igennem haven...

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, nu har jeg ikke så planter ved sommerhuset og herhjemme kommer de ikke så tæt på, der er jo en løsgående jagthund ;-)

      Slet
  2. TYPISK! Lige som med min elg for et par uger siden ... Men du nåede det da lige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, meget typisk, og jeg nåede det lige :-)

      Slet
  3. Nåhhh hvor er de søde, kan se du nyder dagen i sommerhuset.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det blev en god start inden arbejdet, og ja jeg snyder mig til at forlænge ferien en gang imellem ved at køre på arbejde fra sommerhuset :-)

      Slet
  4. Et yndigt par er det. De er så smukke og så yndefulde, men Overleveren har ret, når hun pointerer at ulempen ved rådyrene er, at de spiser det, som vi mennesker yder at kigge på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det ved jeg, men som sagt var det oppe ved sommerhuset, så der gør det ikke så meget :-)

      Slet
  5. En hyggelig oplevelse.
    Det er jo dilemmaet med de smarte kameraer nutildags, - vi vil gerne snuppe et billede, og nogen gange skulle vi bare nyde....., -men så kunne vi jo ikke have kigget med. Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det fortalte jeg også mig selv, så jeg nød :-)

      Slet
  6. Nåh - hvor er de fine! Men de spiser jo alt i folks haver, har jeg læst. Jeg er glad for min grønkål, så Bambi skal helst blive ude i skoven - eller ved sommerhusene:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det må vi lære Bambi :-)

      Slet
  7. Smukke billeder - dejlig oplevelse. Jegmødte et rådyr på min sidste cykeltur i Blokhus/Saltum og et på min gåtur i aftes - det er vist første gang jeg har set 2 på så kort tid KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, vi har set rå og kid flere gange i sommer ved sommerhuset, de holder åbenbart til hos os, også når vi er der :-)

      Slet
  8. Sådan er det bare ALTID! Men du nåede det da - stort set. Det er vist ikke i din gårdhave - øh, altså haven til gården - at de huserer vel? Er det 'bare' en sommerhushave uden roseknopper og andet 'hjorteguf', så er de kun søde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, sommerhuset var det, og den rummer kun spiselige græsarter :-)

      Slet