lørdag, juli 13, 2013

HVOR SKAL VI SOVE I NAT?

Udsigten fra vores altan
Beslutningen om at sove i Spanien var klar, nu manglede vi blot et sted at sove. GPSen anviste to hoteller, det første lå ved floden, der var ingen parkeringspladser, som kunne lukkes af. Det er noget man som motorcyklist ser efter, idet tyveri af dele fra motorcykler eller det hele ikke er ualmindeligt.

Udsigten fra vores altan

Så vi kørte videre ind i byen. Det næste sted så godt ud, det så mere velholdt ud end det første. Desværre var det helt fyldt op. Vi så vist lidt trætte ud, hotelværten tilbød at ringe til et andet hotel. De ville undersøge sagen, og mens vi ventede på svar, sagde hotelværten, at vi gerne måtte stille vores motorcykler i hans garage, da han vidste, det andet hotel ingen havde. Der var desværre heller ikke plads på det andet hotel.

Hosteria Catalana med en hjælpsom hotelvært
Så forsøgte hotelværten et tredje sted, vi kunne godt mærke på ham, at det måske var knap så godt, men der var plads. Han kendte ikke det hotel så godt, men hvis de ikke havde aflukkede p-pladser, måtte vi stadig komme op med motorcyklerne til hans hotel. Sikke en service, det mærkedes tydeligt, at han var vant til motorcyklister som kunder.

Alternativ altan på et almindeligt spansk hus

Sådan kan man også forhindre vandet i at trænge ind
Vi kørte ned til det første hotel ved floden, for det var der, der var plads. Allerede da vi kom ind, kunne vi lugte fugten. De andre fortalte, at de havde set, hvordan træer og dele af veje var skyllet i floden på vejen til byen, jeg havde vist været mest optaget af, om vi skulle køre over bjerget eller ej. Men et af husene overfor hotellet havde mistet endegavlen og det var tydeligt at se på husenes sokler, at der havde været oversvømmelser. Hotelværtinden fortalte, at de havde haft én dag med massive oversvømmelser, d. 18. juni, men ødelæggelserne havde været enorme.
Vandets kraft er stor
Jeg måtte sige til de andre, at det her hotelophold nok ikke blev noget at skrive hjem om, men jeg tog fejl. Værelserne var gamle og slidte, men der var pænt og rent. Selvom det var sent, kunne vi godt få aftensmad i hotellets restaurant. Og hvilken mad, det var billigt, og det var lækkert. Jeg fik for første gang en ordentlig salat, og bagefter fik jeg og landmanden en skøn paella. Lækker mad og god vin dertil. Dertil kom, at hotelværtinden ændrede morgenmadstidspunktet for os, så vi kunne spise klokken otte i stedet for halv ni (normalt tog vi af sted klokken otte). Søvnen blev god, morgenmaden ligeså. Vi fik omelet og for en gangs skyld ost. Tro mig, jeg har spist morgenmad i Frankrig fem gange på denne tur, og kun en gang har jeg fået ost. Hvorimod jeg både i Spanien og Tyskland fik serveret ost til morgenmaden. Jeg stornød min brie, da jeg kom hjem igen ;-)

En tidlig morgen i Bossóst
Næste morgen hentede vi motorcyklerne ved det andet hotel, og de ville ikke have betaling for lån af garage. Super god oplevelse i en lille spansk by. Vi var nu klar til dag nummer to i Pyrenæerne.

En landmand på sin motorcykel
Håber du er klar til en lørdag, som ser blæsende ud. Her er overskyet, jeg har langt om længe fået taget hul på motion igen, i dag blev det til en mindre løbetur. Jeg er i gang, det er det vigtigste. God lørdag til dig.

13 kommentarer:

  1. Sikke mange små og store oplevelser I får med denne form for rejseferie !

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, og det er først nu de rigtig får lov at fæste sig :.-)

      Slet
  2. Sikke en service. Jeg nyder bare at få lov at deltage lidt i jeres tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg er glad for at du er med på turen :-) Og ja, jeg måtte godt nok lige bide mine ord i mig igen. Det viser jo bare at man ikke altid skal skue hunden på hårene.

      Slet
  3. Oftest kan man skue hunden på hårene, men det blev i stedet til en dejlig og positiv oplevelse, at I denne gang ikke kunne :-)
    Dejligt at være med på jeres tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og jeg er glad for at I er med :-) Det var rigtig godt at blive positivt overrasket

      Slet
  4. Sikke en service, dejligt at der findes søde mennesker der gerne vil hjælpe. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, og det var det rettte tidspuntk, vi var så trætte :-)

      Slet
  5. Flot service I fik af den flinke hotelvært.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, der var virkelig service :-)

      Slet
  6. Jeg er kommet lidt bagud med at læse blogs, men nu er jeg så på tur med jer, og det er en rigtig dejlig tur. Jeg nyder alle dine billeder fra de smukke Pyrenæer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, jeg får også fæstnet indtrykkene ved at skrive om dem :-)

      Slet
  7. En utrolig service, helt vildt. Det var da også helt vildt med den oversvømmelse. Så får man lige naturen helt tæt på.

    SvarSlet