lørdag, juli 20, 2013

SIDSTE FERIEWEEKEND

og sidste dag sammen med begge vores børn. Vi har nydt, at landmanden har holdt fri, der blev grillet i går aftes og spillet Bezzerwisser. Og de unge mennesker vil ikke spille med os mere, for de vandt i går for første gang ;-) Vi har spist morgenmad sammen på terrassen og nydt at have tid til at snakke sammen. Datteren og jeg har været i Vesterhavet, det var skønt, vi var ikke alene på stranden. Hold da op, folk kørte i kø hele vejen fra Pandrup gennem Hune og Blokhus og ned på stranden. Bilerne holdt tæt side om side, så lang øjet rakte. Der var rigtig gang i byggeriet rundt omkring, det er herligt at se, hvordan børn glemmer tiden, når de får en spand og en skovl og en kæmpe strand at arbejde med.

Da jeg blot skulle bade ved vandet, så var der ingen kamera med. Så du får i stedet billeder fra sidste søndag, hvor der blæste helt vildt.

Blokhus strand, livredderstationen


Mine minder fra sommerferierne som barn er bl.a. frokost. Min mor rettede altid frokost an udenfor sommerhuset, der var altid æg, tomater og agurker. For nogle af os blev det sommetider vores morgenmad, men den fornemmelse at sidde store som små samlet om bordet med tid til at snakke, den elskede og elsker jeg, jeg er den ældste af fem, og yngste søster er 12 år yngre end mig. I dag tog vi også frokost på terrassen, der var æg, tomater og agurker og meget andet. Nu ses der Tour de France eller film på computer inde i huset,  udenfor solbades der og skrives blogindlæg. Denne dag skal nydes i fulde drag. For sjovt nok har jeg slet ikke lyst til at komme på arbejde på mandag, det ligner mig ikke. Højst sandsynlig skyldes det en kombination af tre måneders fravær fra det daglige arbejde, feriesammenlægning med en anden afdeling, hvor vi er på deres afdeling og bevidstheden om at om to uger, så flytter vi. Det bliver hårdt, der er mange ting, der skal på plads, og der forventes (og jeg forventer det også selv, det er jo mit job), at jeg bliver en af dem, der går forrest med kampgejst og overblik. Vi skal nok klare det, det er jeg slet ikke i tvivl om, og det bliver rigtig godt, men lige nu vil jeg nyde feriens sidste weekend. God weekend til jer


10 kommentarer:

  1. Ja, det er bare med at nyde det hele i fulde drag! Hm ja, det der arbejde, det bliver selvfølgelig lidt specielt med de udsigter. Men mon ikke lysten dukker op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, lysten dukker op så snart jeg kommer i uniformen, det er jeg sikker på :-)

      Slet
  2. Uf, jeg ville også have enormt svært ved at finde motivationen frem - men det skal jeg så heldigvis heller ikke ...
    (Undskyld - den skulle lige ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ellen, du ku ikke nære dig ;-) men jeg er sikker på at motivationen nok skal komme igen, om ikke før så når flytning og eksamen er overstået.

      Slet
  3. Nyd din sidste ferieweekend rigtig meget!

    Sjovt nok så husker jeg sommerfrokosterne lige som du: der var altid æg og tomater og agurker i skiver, og det smagte bare så godt. Vi var dog ikke så mange om bordet, da jeg er enebarn. Til gengæld var min mormor der altid, da hun altid boede i samme by som os - det er herligt at have vokset op sammen med en mormor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, jeg nyder :-) det må have været ganske særligt at være vokset op med sin mormor

      Slet
  4. Det er svært at give slip på ungerne, når man lige har dem til låns, men det lyder som om i har haft nogle skønne stunder sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. moster tulle, åh ja, desto mere nydes de stunder, vi har sammen :-)

      Slet
  5. Rigtig god arbejdsdag i dag Lene, jeg er sikker på du finder energi og lyst når du først er på afdelingen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, dagen strøg af sted og jeg var flyvende med overarbejde inkluderet :-)

      Slet