tirsdag, februar 11, 2014

SÅDAN EN TIDLIG TIRSDAG MORGEN

Ja tidlig var det ikke i min terminologi, klokken ni er normalt ensbetydende med, at jeg har været oppe i fire timer og arbejdsdagen er to timer henne. Men i dag er det fridag på nær en times besøg ved morgenens lægekonference. Jeg havde nogle ærinder efterfølgende, men det kan man godt glemme på det tidspunkt, alle butikker åbner først klokken ti på nær Salling, så der stilede jeg hen for at få tiden til at gå. Gaderne var øde, der var noget nyt og frisk over byen, luften var klar og bed i kinderne.

20140211_092716

Jeg er jo ikke shopper, så selv om jeg prøvede at kigge på tøj og sko, jeg havde jo masser af tid, så kunne jeg ikke finde energien til at prøve det. Også selv om forårets farver lige er mig, koral, turkisblå, forårsgrøn(det hedder farven helt sikkert ikke), rød og blå. Jeg blev i godt humør af at se det. Sko og sandaler var også lige mig, og alligevel handlede jeg ikke, nå men så sparede jeg da de penge lige nu. En kop varm kakao med udsigt til Algade og tebutikken blev det også til. Heldigvis åbnede tebutikken klokken halv ti, så nu er der te i lange baner på matriklen igen. De sidste ærinder blev købt, og så drog jeg ud af byen igen.

20140211_091424

Hvordan gik det så med at fortælle om mit projekt? Tja, de var søde og rare, lyttede pænt, smilede anerkendende til mig, men det irriterer mig, at når nu jeg ved, at de er skolet i kvantitative undersøgelser, at jeg så ikke havde forberedt mig på spørgsmål i den boldgade. Og så irriterer det mig endnu mere, at jeg altid kan finde gode svar på spørgsmål EFTER jeg har forladt rummet. Min hjerne blokerer ganske enkelt for den viden, jeg har gemt derinde. Nu lyder det, som om der var mange spørgsmål, det var der ikke, og min følelse af ikke at have slået til handler ikke om de læger, der var der, men ganske enkelt mig selv. Og jeg er, som jeg er, og jeg kan egentlig godt lide mig selv, så jeg smiler og trækker lidt på skulderen. Og i et butiksvindue så jeg tre fyre, som også er, som de er, og de har det tilsyneladende også godt med det. Håber du har sluttet fred med dig selv og kan nyde tirsdagen som den, du er. God tirsdag til dig.

20140211_092752

16 kommentarer:

  1. Så skønne herre-modeller, - og så til halv pris!!!!!

    "Lykkeligst den, som har fred med sig selv"

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, skønt ordsprog og tilbud skal man ikke overse ;-)

      Slet
  2. Hehe.. hvor er det skønne modeller, de afspejler jo den virkelige verden.. :-)

    SvarSlet
  3. Hvem kender ikke det med at finde det perfekte svar, når det er for sent? Det er bare så irriterende! Jeg synes det er flot, at du så hurtigt 'kommer dig over det' - jeg ville nok have ruget lidt længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg ruger stadig ;-) men det kan ikke nytte noget.

      Slet
  4. Fine herremodeller. Hvad med kvindemodeller som in real life? og ikke udelukkende de slanke og smækre.
    Vi er nok mange, der kender det, at det rigtige kvikke svar kommer til os bagefter. Du har sikkert gjort det godt. Det lyder i hvert fald som om, du er godt på vej videre ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, ja hvorfor ser vi ikke kvindemodeller, der gør lidt grin med os selv og vores opfattelse af det perfekte? Jeg er på vej videre, det kan ikke nytte noget at græde over spildt mælk

      Slet
  5. Man kan altid finde en masse gode svar eller spørgsmål, bagefter, men bare du er tilfreds med dig selv, det er det vigtigste. Skønne herremodeller ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, som herremodellerne er jeg ikke perfekt :-)

      Slet
  6. Øv, jeg har desværre ikke mulighed for at se datterens udstilling ( og de andres:-) det kunne ellers have været fint!
    Mht. spørgsmålene - kunne du have glæde af, at tænke det hele igennem nu bagefter og skrive deres spørgsmål og de svar, du ville have givet, når du nu ser det over? Jeg tænker, at det måske kunne træne dig i at få fat i det, du skal bruge næste gang. For det er der jo, som du skriver:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide, Charlotte :-) Og god tur til jer.

      Slet
  7. Hvor er det dejligt med et kig til Aalborgs gader og de 3 herrer kan få selv det kedeligste humør til at forsvinde.
    Hjertelig tillykke med datteren, det må være spændende for hende at skulle ud og vise sine tilegnede færdigheder i den store jobjungle.
    Lene, det er ALTID bagefter, man lige præcis ved hvad man skulle/ville have sagt. Jeg tror det gælder os alle, uanset tid og sted. Jeg er sikker på, at du har leveret et flot stykke arbejde.
    En god aften til dig deroppe nordpå.
    PS. God bedring med skulder og arm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette,ja de gode svar har man altid bagefter :-)

      Slet
  8. Hvor er de modeller skønne. Og lidt skræmmende, for ham til venstre ligner min svigersøn på en prik - eller måske om nogle år.
    Rart at læse, at det gik ok med fremlæggelsen. Det var måske en meget god ide, der blev givet ovenfor med at tænke spørgsmålene igennem igen og prøve at besvare dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, de modeller gad jeg godt se i en kvindeversion :-) Og ja jeg vil prøve at skrive de svar ned, jeg ville have givet

      Slet