torsdag, februar 27, 2014

HVORDAN SÅ DIN MORGENSTART UD?

Mobilen insisterede stædigt på, at jeg skulle vågne. Igen i nat har jeg haft brug for min nye tilgang til manglende søvn, arbejdsdagen starter dog først i eftermiddag, så jeg kan nå en lur senere hen. Huset var gjort klar til rengøring (det gjorde jeg sent i aftes/nat, da søvnen ikke ville indfinde sig), så det var kun de små ting, der skulle gøres til morgen. Der blev som vanligt brygget te og smurt mad til landmanden, stole blev sat op, vasketøj sat over, andet blev smidt i tørretumbleren (Istvan skal have lov til at sove om natten uden larm og varme fra arbejdende maskiner), blomster blev vandet og affaldsposer båret ud til containeren. Så anrettede jeg en bakke med morgenmad, telefoner, blad, vand og te, og nu hygger jeg mig i min seng, mens huset bliver gjort rent. De fire værelser, jeg selv skal gøre rent, må vente til weekenden, for i dag vil jeg hellere få referater skrevet fra arbejdsmøder OG ringet til sygehusets fotoafdeling. Jeg har nemlig fået min abstract optaget til en postersession på den Europæiske Apopleksikonference i Nice til maj!! Nu skal jeg til at tænke tanker om, hvordan den poster skal se ud, for i år er et nyt formidlingsmiddel taget i brug. Posterne er nu ikke fysiske plakater, der hænges op, men digitale plakater. Og sådan som jeg læser det, så giver det muligheder for at lege med fremtoningen på en helt anden måde. Jeg glæder mig, jeg har ikke en dyt forstand på sådan noget, det håber jeg, at der er nogen på sygehuset, der har.

Men lige nu og her vil jeg tage dynen over mig, lukke øjenene lidt og håbe på en god arbejdsdag. Hvordan så din morgenstart ud?

32 kommentarer:

  1. God morgen Lene, vi vågnede op til ærtesuppe tåge her i morges, men nu er det ved at brænde af, og det ligner en dejlig dag.

    Tillykke med abstract optagelsen, det bliver da både dejligt og spændende, med en tur til Nice i maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, her var det også diset, men nu skinner solen :-)

      Slet
  2. Tillykke med optagelsen, håber da at der er nogen der kan hjælpe dig med de digitale posters. SIkke et spændende projekt din datter har lavet, jeg håber det bedste for hende, det er modigt gjort af hende at prøve at klare sig uden understøttelse. En god dag til dig. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg har fundet nogen til at hjælpe :-)

      Slet
  3. Så blev abstractet godtaget - dejligt at høre!
    Min morgen starter med at sætte kaffe over og gøre ovnen klar til morgenbrød. Mens de bliver lunet, laver jeg mine øvelser for hælsporeproblemet, og herefter er jeg klar til bad og morgenmad. I dag var køreturen til arbejdet hård pga. den meget tætte tåge. Selvom jeg ikke har mere end 8-9 km, så var jeg meget anspændt.
    Hav en dejlig dag og god fornøjelse med alle opgaverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, det er aldrig skønt at køre i sådan et vejr uanset længden på ruten. Du er da sej at du får lavet øvelser hver dag :-)

      Slet
  4. Ja, jeg var helt sikker på, at det ikke var min mobil, der insisterede, da jeg skulle op. Jeg havde jo kun registreret, at jeg havde vendt mig 3 gange i løbet af natten, så jeg var sikker på, at klokken ikke var mere end 3. Men fordi jeg havde sovet så meget, så blev det en helt go' morgen.

    Tillykke med optagelsen af dit abstract :) Jeg vil gerne høre nærmere om de digitale plakater, det lyder både spændende og skræmmende, på en gang. Jeg har efterhånden lært at lave posters, der fanger, stort billede og one-liners, men hvordan gør man mon det digitalt?
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Prøv at tjekke det her link:
      http://www.dasterminal.com/
      jeg håber det virker :-)

      Slet
    2. Det virker, jeg kan bare ikke helt se formålet med at gøre det digitalt. Men jeg er ofte imod ændringer, indtil jeg kan se, at det faktisk er et gode og ikke bare noget de laver, for at genere mig :)
      Mette

      Slet
    3. Ha Mette, godt at vide at den reaktion er meget naturlig :-)

      Slet
  5. Vågnede klokken halv seks og tænkte, at det kunne være skønt at sove helt til klokken halv syv. Det syntes Maddie så ikke, vi skulle, så vi stod op klokken kvart over seks, og det var fint nok, for Gemalen skulle tidligt ud af døren, og det ekstra kvarter var lige nok til at bevare roen :-) Postersession - spændende! Er det noget, vi eventuelt kan komme til at se her på bloggen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, dejligt med en hund til at holde sig i gang :-) I skal nok få billeder, når vi kommer hen til maj måned :-)

      Slet
  6. Tillykke med optagelse af dit abstract og god fornøjelse med næste step :-)

    Jeg vågnede ved min bedre halvdels vækkeur som han lod snuse et par gange - jeg var udsovet og kunne ligge stille og vågne mens jeg kunne den dejligste fuglesang udenfor - jeg elsker denne årstid hvor foråret er på vej. Jeg har udsigt over fjorden fra min arbejdspind og den har været så smuk i dag :-) God aftenvagt KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, sikke en dejlig morgenstart :-)

      Slet
  7. Min morgen var ganske normal. Jeg kogte havregrød fyldt med dejlige jordbær fra fryseren. Tågen var så tæt, at sigtbarheden var under 50 meter, så er det jo godt at vejen til arbejdet ikke er så lang.

    Jeg ville altså føle det som en straf, hvis jeg skulle blive i min seng om morgenen, når jeg er vågnet. Nogen synes det er ren hygge med morgenkaffe på sengen, mens jeg pure nægter det.
    Jeg forstår godt din datter ang. arbejdsløs/jobsøgning. Det er nøjagtigt sådan jeg også er stillet nu. Vi sætter tæring efter næring, og nøjes med mit deltidjob og Allans pension, mens jeg leder efter mere arbejde, uden at have pisken over nakken, som jeg prøvede sidste år ved samme tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, jeg følte nu heller ikke som om jeg spiste i sengen,for jeg var i tøjet og havde rullet dyne sammen som pude bag ryggen :-) Held og lykke med jobsøgningen

      Slet
  8. Jeg stod op for at have god tid inden toget gik fra Østerport kl 7.41. Alligevel nåede jeg ikke at læse avisen:-) Til lykke med Nice - det er nice!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er nemlig nice :-) Håber du nåede at læse avisen senere

      Slet
  9. Jeg glæder mig meget til at se dine posters - for jeg går og pusler med lignende tanker i fobindelse med http://kriminalhistorie.dk/ - det er jo - i modsætning til dit - bare på hobbyplanet, men det gør jo ikke noget, at det ser professionelt ud.

    Min morgen var fin. Telefonen ringede 6:45, men jeg slog den fra, og sov til jeg vågnede af mig selv igen - jeg er blevet et frygteligt B-menneske, og jeg bliver nødt til at få styr på mine morgner, inden jeg skal starte på arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det kan være svært med at få vendt døgnrytmen, du må til at øve dig :-)

      Slet
  10. Virker som om vi er noen "natteromlere" for tiden, både du og jeg. I natt var jeg våken mellom 1:30 og 4:15. Ja ja, jeg gjør som deg, aksepterer det og tenker at jeg har behov for den våkne tida på natten til å tenke. Hodet mitt fyller mye for tida. Jeg står riktignok ikke opp og gjør husarbeid slik som du. Jeg mediterer, holder fokus på pusten og hviler nok ganske mye totalt sett likevel. Det kommer bedre netter søvnmessig, det vet jeg. Kunsten er å ikke problematisere det. For meg.
    Spennende med poster på kongressen i Nice, Lene. Gleder meg til å lese mer om det. Selv skal jeg på kurs i Trondheim om kunnskapsbasert ADL-trening med Suzanne Guidetti fra Karolinska 10. og 11.mars. Hørt om henne? Blir spennende.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, jeg har aldrig hørt om SG, men jeg må prøve at google hende, det lyder spændende. Håber du har fået noget nattesøvn :-)

      Slet
  11. Tillykke med antagelsen! Det lyder rigtg spændende med den elektroniske poster, som jeg ikke har hørt om før - jeg glæder mig til at høre mere om den. Får vi billeder på et tidspunkt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, I hører mere, og jeg har lagt et link til Mettes kommentar, hvor man se lidt om formen :-)

      Slet
  12. Alle mine morgener er næsten ens. Tidlig vækning, kaffe, computer, bad, DR2 og strik. Mangler der en del, så er det ikke så godt.

    Hvor er det flot med Nice :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, og jeg har også en fast rytme, så kan jeg slå autopiloten til :-)

      Slet
  13. Jeg er morgenmenneske for tiden, så huslige pligter som vasketøj og andet kedeligt er som regel fra hånden inden jeg går på arbejde. Så vender jeg hjem til frihed og tid til at gøre, hvad jeg har lyst til. Det er slet ikke så tosset.
    Tillykke med optagelsen. Det lyder som et projekt, der er værd at glæde sig til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, det må være en god følelse at komme hjem med :-)

      Slet
  14. Godmorgen
    Mine morgener ligner hinanden. Jeg vågner ikke frisk og veludhvilet, finder ud af jeg er det efter et par timer når kroppen igen er brugbar og den kroniske bihulebetændelse er forsvundet fra hovedet.
    Ser man billedet af Darwins evolutionsteori for sig billedligt, er det min morgen :-)

    En dejlig morgen hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde, kroppen lyder til at have brug for den langsomme morgenstart :-)

      Slet
  15. Tillykke med Nice. Hvor spændende. Har 'dit' sygehus ikke en afdeling, der tager sig af alt muligt billedhalløj? (det havde 'mit' sygehus) ;-) De kan sikkert noget om elektroniske posters.
    Det er godt at være hund hos jer, må jeg sige igen. Du er meget betænksom, at du ikke lader vaskemaskinen forstyrre Istvans nattesøvn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, jo og jeg har kontaktet dem, jeg var i tvivl om de også lavede det digitalt, men det gør de. Og Istvan har det godt, rigtig godt endda :-)

      Slet