fredag, februar 21, 2014

DET VAR SÅ DEN UGE!

Mens teen trækker, spiser jeg knækbrød med ost. Det er så det første mad, jeg har fået siden min morgenmad kl 5.30 i morges. Så egentlig har jeg vel været på fastekuren i dag, den er så brudt nu. Sov godt sagde min chef til mig, da jeg gik hjem, nej nej sagde en anden kollega, det må hun ikke, for så kan hun ikke sove i aften. Men det må jeg godt, for jeg har weekendfri. Men først en kop te.

Jeg har taget mine patienter med hjem i denne uge og deraf også den manglende søvn. Bedst som mit hoved landede på puden, dukkede de op. Jeg forsøgte med vejrtrækningsøvelser og fokusering på andre ting, men lige lidt hjalp det, jeg endte altid foran fjernsynet, og det blev den sovepille, der kunne overdøve arbejdsstemmerne.

AH, der er nu ikke noget som en friskbrygget kop hvid te med tranebær, min absolutte yndlingsfavorit. Dyne og pude ligger i sofaen, jeg kom aldrig i min egen seng i nat, nu vil jeg krybe ned under dynen, tænde for computerens film, og skulle jeg falde i søvn, så vil jeg nyde natten herhjemme med vished om, at det er weekend. God weekend til dig.

IMGP1004

Godt det billede er syv år gammel

19 kommentarer:

  1. Rigtig god weekend, kære Lene :)

    SvarSlet
  2. Sov godt...uhh kunne du ikke tage mig med på te indkøb..jeg trænger til at lære nye varianter at kende :-)
    Nb..har sendt dig en mail, læs den når du er udhvilet ;-)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, jeg har nu fået sovet så hovedet føles mere klart, jeg læser og skriver snart :-)

      Slet
  3. Det er altså ikke godt, når man har en 'hjemmearbejdsplads' på denne måde, Lene;-)
    Håber du når at komme tilstrækkeligt væk fra det i løbet af weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har også sagt at jeg skal have overarbejdsbetaling ;-) Jeg har heldigvis fri mandag, så jeg satser på at jeg slipper tøjlerne i løbet af weekenden.

      Slet
  4. Jeg er enig med Ellen i, at man ikke bør tage arbejdet med hjem på en måde, der forstyrrer nattesøvnen - så kan du jo ikke være frisk som en havørn dagen efter.

    Det er dejligt, at du nu har en lang weekend foran dig. Skal du noget spændende?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er heller ikke med min gode vilje at det sker, men nogle patienter og pårørende går lige ind under huden og da der aldrig er EN måde at gøre tingene på, så rumsterer alle de andre muligheder konstant i hjernen. Min weekend byder kun på afhentning og pakning af oksekød til fryseren :-)

      Slet
  5. Kære Lene det er jo det som sker for en der er dybt engageret i sit job og nok især når man arbejder med mennesker. Jeg ønsker dig en rigtig god og betteriopladende weekend KHAnette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, ja når man arbejder med mennesker, kan det være svært at slippe sit arbejde :-)

      Slet
  6. God weekend-opladning. Det der arbejde fylder, når det vil.

    Ja, det er så sandelig godt, at det er solsortefløjt og ikke sne, der fylder naturen lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, og med dit og mit arbejde kan man ikke bare altid lukke kontordøren og ryste arbejdsdagen af sig. Og jeg er så lettet over at sneen har sluppet sit tag :-)

      Slet
  7. Rigtig god weekend Lene, hpber patienterne ikke med med dig hjemme hele weekenden. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, nej jeg håber tankerne lader mig være i fred ellers må jeg handle på det :-)

      Slet
  8. God weekend til dig, håber at du har fået sovet lidt. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg har sovet dejligt :-)

      Slet
  9. Jeg håber, at du får en rigtig god afslappet weekend med masser af god te, motion og hvad du ellers kan lide.
    Jeg ville have været i Råhuset sidste weekend, men desværre gik det i vasken. Jeg ville gerne have set din datters flotte kreation i virkeligheden.
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, jeg hygger mig :-)

      Slet
  10. Puha, det er ikke rart at tage arbejdet med hjem. Forhåbentlig kan du så bruge dine tanker til fremtidige patienter. God fridag i morgen, mandag. I dag har det jo været det smukkeste vejr herovre.

    SvarSlet