søndag, februar 23, 2014

DET BEDSTE

P1070665

Det bedste er ikke

    • at jeg sov godt i nat – godt og længe   
    • at jeg fik trænet – godt og længe
    • at jeg fik kogt suppe – godt og længe
    • at jeg fik lagt lårtunge i saltlage – langt om længe
    • at jeg fik set film – gode og ikke så lange
    • at jeg fik gået en tur rundt på markerne – godt og længe

P1070662

Nej det bedste er, at jeg har fridag i morgen også. Jeg tager en lille tur til Aalborg, og så vil jeg på cafe med mig selv, når indkøbene er overstået.

P1070668

Jeg glæder mig. Og så sidder jeg og griner lidt for mig selv. Landmanden fik besked på, at hvis han ville have kartofler til aftensmaden, så skulle han selv hente dem. Nu er der startet en fodboldkamp, så det passer ham pludselig helt fint at få spagetti. Ergo bliver det spagetti bolognese til herren, og fruen snupper en omgang flergrynsgrød med rørsukker og smørklat.

P1070667

16 kommentarer:

  1. Dejligt med at par fridage til dig. Dem har du vist trængt til! He he, sjovt som din landmand pludselig blev fleksibel mht aftensmaden ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, jeg trængte :-) Ja tænk at fodbold vinder over kartofler ;-)

      Slet
  2. Hihi, hvor jeg kender det med omprioriteringen af madplaner/-ønsker :-)
    Rigtig god fridag - du er da i det bedste selskab, når du går på café i mnorgen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, ja jeg kommer da ikke op at skændes med nogen, forhåbentlig :-)

      Slet
  3. Det lyder som en god dag, med masser af det bedste.. :-)
    God fri-, shoppe- og cafedag i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg starter dagen langsomt med te ved computeren :-)

      Slet
  4. Ih hvor kan man næsten blive misundelig på sådan en dejlig dag (min egen var nu heller ikke værst!).

    Men den der med grød i stedet for spaghetti, - den kan jag ikke sætte mig ind i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg er sikker på at din weekend som sædvanlig har været af den flittige slags, du når helt utroligt meget :-)

      Slet
  5. Uhhh den fridag lyder fortjent og længe ventet...

    Er som visse andre heller ikke helt overbevist om det rette bytte ift mad.. ville osse foretrække en pasta-ting frem for grød :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, og egentlig skal jeg også i denne uge arbejde fuld tid, det sker bare først i slutningen af ugen :-) Jeg elsker grød og pasta har jeg faktisk mistet lysten til :-)

      Slet
  6. Det lyder ikke så ringe endda ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, næh man kunne godt svinge sig op til på ujysk maner og sige at det var en skøn dag :-)

      Slet
  7. Sjovt som behov pludselig ændrer sig. At kartofler bliver til pasta på et øjeblik :-)
    Nyd din fridag, men cafébesøg og alt hvad det må indebære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, og at det valg skulle komme fra en kartoffelavlers mund siger noget om at fodboldkampen var ret god :-)

      Slet
  8. Fridage og café er heller ikke så dårligt, og heller ikke så ringe endda at nå en masse ting. ;-D God mandag til dig. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Annemarie :-) fridage er skønne. især hverdagsfri

      Slet