mandag, februar 17, 2014

LYS MÅ DER TIL

og det var en nydelse at køre hjem fra arbejde. Solen skinnede, luften var mild, og lyset var der stadig, da jeg var færdig ved fysioterapeuten.

P1070650

Lørdag handlede jeg lidt ind i hovedstaden. Også her var der tørvejr og lyst, det havde der vist ikke været i Nordjylland. Jeg holder af at gå turen langs lejlighederne med små haver foran. Det minder mig om England, og jeg kunne sagtens se mig selv bo der, men som landmanden siger, skulle han flytte til byen (uanset størrelsen på byen) så måtte han i antidepressiv behandling, så vi bliver på landet.

P1070652

Længere henne har man lukket vejen, så der er kommet et stort torv mellem kirken og skolen, det giver luft, lys og plads til leg og nydelse.

P1070648

Her ude på landet er der masser af lys, luft og plads. I morgen håber jeg, at jeg har overskud til en gåtur, man bliver så glad af dette vejr. God aften til dig.

18 kommentarer:

  1. Ja det er så dejlig mildt i disse dage, det giver fornemmelsen af, at foråret må være lige om hjørnet.

    Ja København er en rigtig dejlig by med mange små åndehuller.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, humøret bliver bedre af sådan et vejr og jeg nyder at være i København :-)

      Slet
  2. Jeg deler din glæde ved lyset. Hvor har vi dog savnet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er så dejligt :-)

      Slet
  3. Det er vidunderligt når lyset igen begynder at indfinde sig.
    Jeg synes det lyder meget fornuftigt, at I bliver på landet, det er vist der I trives bedst sammen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det gør godt at se lyset. Og ja hvis vi skal være sammen, så bliver det på landet :-)

      Slet
  4. Jeg kunne nu heller ikke trives i så tæt bebyggelse, men savner nu indimellem en lidt større by end Sorø, hvor vi kun har en enkelt gade med butikker...men så må jeg jo kører en tur :-) og ja det er så dejligt at lyset er på vej retur, det gør noget godt ved humøret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, butikkerne må de godt beholde, bare jeg kan få livet på gaden og spændende ting at se på :-)

      Slet
  5. Det er dejligt at det er lyst længere og herligt at solen har skinnet lidt på os de sidste par dage, det er bare med at nyde hvadenten det er i byen eller på landet. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie og i dag er det godt at tænke på i går, vi har haft regnvejr og gråvejr :-)

      Slet
  6. Fine billeder du har fået taget. Jeg kunne også godt se mig selv bo i en større by, men men man glemmer nemt trafikken og trængslen. Men - alligevel ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simpelsyning, der er både fordele og ulemper ved by og land, så jeg nyder at lege bybo, når jeg er på besøg hos børnene :-)

      Slet
  7. Åh, jeg nyder også solen, når den nu endelig skinner lidt igen. Storbyen 'drager' mig også, men jeg ved nu godt, at sad jeg først på stenbroen, så ville jeg lynhurtigt længes efter mere plads og egen græsplæne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, luft og og himmel har jeg brug for, men jeg bilder mig ind at kunne jeg have en lille altan eller terrasse, så kunne jeg sagtens undvære græsplæne og have :-)

      Slet
  8. Haha, jeg ville have det lige som din mand :-)
    Jeg skal i hvert fald kunne gå ud i en have, ellers dør jeg, tror jeg ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, så er det jo godt at vi bor der hvor vi bor. Jeg behøver ikke en have, bare en lille udeplet med en stol og et bord :-)

      Slet
  9. Fine billeder fra Hovedstaden. Der er altid dejligt med en tur - og man finder næsten altid en plads eller noget grønt eller en overraskende bygning. Men der er også meget larm og mange mennesker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, faktisk synes jeg ikke larmen er generende :-)

      Slet