torsdag, februar 06, 2014

HVERDAGSFRIDAG

Morgenen starter med, at vækkeuret bliver stillet til at vække en halv time senere, men så er jeg også klar til en fridag med gode planer. Først bliver hele huset ryddet op, mandskabsrummets bord bugner med aviser og reklamer. Opvaskemaskinen bliver tømt, og køkkenbordet ryddes for opvask. Hundeskåle og vaser vaskes af. Puder og tæpper bankes og foldes. Da rengøringsfirmaet kører ind på gårdspladsen, er lyset udenfor ved at bryde frem. Jeg sætter mig med en kop te inde på kontoret. Regnskabet blev færdigt i går aftes, men der er altid nogle spørgsmål til vores farm-assistent. Det har jeg tid til nu, mens huset bliver gjort rent. Bagefter tjekkes arbejdsmailen, og jeg får talt med min souschef i telefonen. Vi snakker om vores erfarne kolleger, som trækker et stort læs lige nu. Min souschef har fået en god ide, den skal vi have ført ud i livet i næste uge. Det er vigtigt, at vi samtidig med at vi har fokus på alle de nye kolleger, også anerkender og ser de erfarne kollegers arbejde. Vores overlæge, som har været primus motor i hele omlægningen og omorganiseringen, er glad, fordi det er gået så godt indtil nu. Det er dejligt at høre, og det skal vores kolleger også vide og samtidig få mulighed for at få snakket sammen om det, der har været svært og godt.

Resten af dagen skal bruges på en fysioterapeut og besøg hos min far. Min søster og jeg skal til den årlige samtale med vores fars kontaktpersoner og bagefter skal vi hygge os sammen. Min søster har bagt kage, så jeg skal bare komme med te, det er da lige til at klare. Weekenden byder på aftenvagter, så jeg nyder tanken om formiddagene herhjemme.  Jeg trængte til de her to fridage, og jeg bliver glad af at høre, at der i formiddag er ro på afdelingen, for også på arbejde skal der gerne komme små åndehuller, så man er klar til næste hårde ryk.

Jeg håber, du også kan finde små åndehuller i din hverdag. Rigtig god torsdag til dig.

7 kommentarer:

  1. Godt, at du kan finde åndehuller i en travl hverdag. Jeg er jo så privilegeret, at mit liv er ét stort åndehul :-)
    Det kommer også for dig, men du er vist langt fra moden endnu ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt med åndehuller. Men det er vist også meget typisk, at det har krævet en indsats, hvor du har suset rundt :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt at du kan finde de små åndehuller i hverdage, og det er jo perfekt at have nogle hverdagsfridage, hvor du kan nå det, du ikke når i din travle hverdag.

    SvarSlet
  4. Fantastisk at I midt i travlheden finder tid til at anerkende dem, der trækker det store læs.

    SvarSlet
  5. Det er dejligt med hverdagsfri, en god fredag til dig. ;-D

    SvarSlet
  6. Kære alle, ja så kom der lige en lille pause ind over min blog, så I får en fælles kommentar. Åndehuller må der til, og tak fordi I gider bruge et af dem til at kommentere hos mig :-)

    SvarSlet