søndag, juni 29, 2014

TIDEN GIK I STÅ

Jeg skulle hente noget i sommerhuset, jeg havde travlt og havde sat farten op efter passering af byskiltet. Jeg registrerede rådyret ud af venstre øjenkrog og satte farten ned, og så sprang rådyret – ud på vejen og lige ud foran bilen. Jeg stoppede op og nød synet.
For med rådyret fulgte et lille rålam, det hoppede glad af sted sammen med sin mor, der var fart over feltet, og mit kamera fik lov at ligge i tasken, mens jeg gemte øjeblikket på den menneskelige harddisk. Jeg har aldrig set så lille et lam i naturen, det var et smukt øjeblik, og jeg var dybt taknemlig for, at ingen biler ræsede af sted og overså den lille familie.

18 kommentarer:

  1. Åh ja, det er forunderligt at se de helt små rålam. Og nogen gange må man bare være tilstede i øjeblikket uden at skulle forevige det med kameraet. Jeg har oplevet det en del gange, når jeg opholder mig i skoven i Nordsjælland, hvor de passerer over grunden dagligt. Her har jeg blandt andet set en mor med tvillinger, der højest var et par dage gamle. Det er herligt at se, hvordan de hopper afsted på deres lange stilkede ben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, det må være fantastisk at se to små lam :-)

      Slet
  2. Åhhh Lene, jeg blev lige nervøs for at du havde ramt dyret.. Godt du nåede at se det, og fik en skøn oplevelse i stedet for. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, heldigvis opdagede jeg dem, og nød i stedet for synet :-)

      Slet
  3. Kære Lene, jeg fik lige lyst til at dele med dig, at der netop for lidt siden var besøg af et rådyr og et helt lille rålam her i min lille have. Og heldigvis kom jeg ned ad trappen til underetagen og fik øje på dem gennem vinduet i entreen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, hvor var du heldig :-)

      Slet
  4. Det er skønt med den slags små glimt, som man kan lagre på den indre harddisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er det nemlig. Vi er blevet så vant til at skulle dokumentere med billeder, men det andet er lige så godt :-)

      Slet
  5. Lyder som en skøn stjernestund, der er fin og lagre på den indre harddisk. Den fik mig lige til at tage en memory lane tur til de 2 jeg så ved siden af sti 100 sidste sommer. KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, hvor var du heldig, jeg har ikke set rådyr på sti 100, men derimod tæt ved vores sommerhus, men ikke lam :-)

      Slet
  6. Åh, de små fjolser, tænker jeg. Ville de da bare holde sig fra vejene, så man ikke skal være så bange for at køre dem over. Godt, du nåede at fornemme dem og tage farten af. Vi havde besøg af to små bukke i haven i weekenden. Søde, men lam er jo noget helt specielt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, de kender desværre ikke til færdselsreglerne. Tænk at du havde to smukke bukke i haven :-)

      Slet
  7. Det lyder som en rigtig fin oplevelse. Vi mødte også en i går aftes, da vi kørte hjem. Det blev dog mere forskrækkelse, for den kom lidt for tæt på bilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg har også oplevet forskrækkelsen, for lige pludselig springer de. Håber ikke der skete noget med jer eller dyrene :-)

      Slet
  8. Puha - en skøn oplevelse, der meget hurtigt kunne have være blevet en grim oplevelse, hvis du ikke havde været så hurtig på bremsen. Godt kørt, Lene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak, jeg var så lykkelig for at jeg havde taget farten af :-). Har tidligere påkørt et rådyr

      Slet
  9. Jeg var et øjeblik bange for, at tiden var gået i stå pga. noget forfærdeligt. Men tværtimod! Med al vores fotografering skal vi også en gang imellem huske ved hjælp af vores egen harddisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det er som om, at selvom jeg ikke er på andre sociale medier så har det alligevel smittet. Alt skal dokumenteres ;-) så er det godt at huske at man kan huske og gemme uden billeder :-)

      Slet