tirsdag, marts 03, 2015

Forårsluner

Bedst som jeg sidder i en solstråle, mørknes himlen og stuen forvandles til et mørkt rum. Nu hagler det udenfor, og mens jeg skriver det, stopper haglvejret og det lysner igen. Marts måned kan vist ikke helt bestemme sig for, om den vil lege vinter eller forår. Jeg kan heller ikke helt bestemme, hvad jeg vil lege. Så jeg laver ingenting, jeg drikker te, jeg strikker og snakker med mig selv. Jeg snakker med mig selv om hvad det vil sige at være en god sygeplejerske. Jeg snakker med mig selv om livet. Jeg dagdrømmer lidt, jeg er aktiv og skriver et brev, jeg lader dagen gå og for mange vil det være rent tidsspilde, for mig er det vist en måde at genoplade batterierne på. Jeg tæller mine velsignelser, de er talrige og vidt forskellige; det lyder nu bedre på engelsk: count your blessings. Og så røg jeg lige ud af et sidespor, for jeg googlede de engelske ord og fandt en for mig typisk frikirkesalme: poprytmer, nem at synge og med et islæt af Frelsens hær over sig. Så nu sidder jeg her og synger med på Count Your Blessings, og uagtet melodiens lethed bliver jeg i godt humør af det. Og i aften skal jeg i strikkecafe og møde mange skønne kvinder. Det er slet ikke så ringe på en fridagstirsdag.

P1010800

20 kommentarer:

  1. ..og jeg sidder her og smiler til og med dig Lene.. :-)

    SvarSlet
  2. Også jeg glædes ved din dejlige skrivelse.... og tæller mine velsignelser, ja... det lyder mere poetisk på engelsk.
    Min gåtur til byen og hjem bød også på både hagl, sol, regn og sne... Men jeg så de første små bellis i en plæne!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne,og forårsbebuderne er de vigtigste :-)

      Slet
  3. Og du nøjes ikke med at snakke med dig selv om det - du skriver om det... og det glæder alle os der læser det.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en ret fantastisk Tirsdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, en meget doven dag :-)

      Slet
  5. Ad frikirke: Jeg har faktisk engang i mellem leget lidt med tanken om frikirker, da jeg gerne vil virke et sted, hvor folk har taget aktivt stilling til deres tro, og ikke bare pr. automatik er blevet medlemmer ved fødslen. Det nærmeste, jeg har kunnet komme det, er Solrød Strandkirke, der byder på "glad kristendom" - jeg tror, jeg kigger derud en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg er også som du tiltrukket af frikirker. Nok fordi det meste af min svigerfamilie er i frikirkeregi. Men indtil nu har jeg valgt at nyde at jeg har begge indfaldsvinkler. Jeg er så den, der nærmest aldrig kommer i kirke, selvom jeg ved at det gør mig godt.

      Slet
  6. Det lyder som en rigtig dejlig dag med plads til "ingenting", til væren, til tanker, til opladning. God strikkeaften. Sådanne dage sætter jeg også stor pris på. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, tak, det blev en god genopladningsdag :-)

      Slet
  7. Skønt med refleksion på en dejlig doven tirsdag. God fornøjelse i strikkecafeen i aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kisser, vi hyggede os :-)

      Slet
  8. Selv om jeg går ind for at tale og skrive dansk, må også jeg indrømme, at der er en del ting, der ser ud og lyder bedre på engelsk. Det modsatte er dog heldigvis også tilfældet, og så går det jo lige op :-) Den der strikkecafe er jeg stadig en anelse misundelig over - jeg vil ikke engang skrive, at jeg håber du har hygget dig, for det ved jeg, at du har :-)

    SvarSlet
  9. Hvilken dejlig dag. Det er skønt at få talt med sig selv, lave sidespring, ingenting, strikke, læse bare lige det der falder en for.
    Din aften har sikkert været fantastisk, du har før skrevet om jeres hyggestunder. Måske er der også en fortælling fra i aften, måske har den været så god, du vil gemme på den. Nu får vi se.
    Vejret er en underlig størrelse, på vej hjem fra job, strålede solen ned til os, og hvem kom på modsatte side, yngste, vi sludrede lidt, pludselig haglede det voldsomt, jeg kan hilse og sige de gør meget ondt mod ansigtet, når jeg er på cykel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, genopladning må der til :-) Og vejret skifter godt nok hurtigt lige for tiden. Hagl gør rigtig ondt i ansigtet.

      Slet
  10. Godmorgen Lene - her sidder jeg med sne på jorden og skyer hængende over hovedet - for en time siden skinnede solen fra en skyfri himmel - jeg tror, at foråret har en kamp igang med vinteren og jeg krydser fingre for, at foråret vinder :)
    Det er så fint, at jeg har fundet ud af, hvordan jeg kan kommentere på din og andre blogger blogge.
    God dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle , det var så godt at være sammen med dig og de andre :-) Vi havde også hvidt derude i morges.

      Slet