mandag, december 22, 2008

22. DECEMBER

Det er mørkt derude, helt mørkt. Landmanden er gået ud for at sortere kartofler, der skal kartofler til, når danskerne fejrer jul, og det har vi slet ikke noget imod.

Mobilen har bippet med besked om, at datteren er i Aalborg ved middagstid. Julegaverne skal være købt inden da, så mon ikke jeg skulle komme i gang med dagens arbejde, så jeg står klar udenfor butikkerne, når de åbner.

Udenfor rusker det kraftigt, indenfor lyser stjernen i køkkenet, i stuen hænger små engle og stjerner på hasselgrenen sammen med små lys, og kirken, som min far lavede, lyser også mig god morgen. Jeg nyder kombinationen af lys og mørke, mens morgenmaden bliver spist her ved computeren.

God dag til jer alle.

9 kommentarer:

  1. Tak Lene og i lige måde :-)
    Jeg vil tænke på dig, jeg skal nemlig også ud at handle..Ikke gaver , men mad. Bl.a kartofler :-)

    SvarSlet
  2. Folt stemningsbillede du giver af din morgen,kan de have god tur til Aalborg.

    SvarSlet
  3. Miri, og lige netop kartofler skal jeg så ikke spekulere på :-) God tur :-)

    Tak Conny :-)

    SvarSlet
  4. Jeg skal også ud at have nogle Vildmose kartofler. God tur.

    SvarSlet
  5. Også rigtig god dag til dig, Lene! Je er på job og har ført julefri i morgen.
    Og god indkøbstur :-)

    SvarSlet
  6. Jeg håber, du har nået at købe det sidste. Hav en dejlig jul!

    SvarSlet
  7. Ha en rigtig god dag med dine kære. Hvordan får du snen til til dale så fint??

    SvarSlet
  8. Nu er julen vist også kommet til dig, med datterens ankomst og julegave indkøb og jo kartofler skal vi have i spandevis :-)

    SvarSlet
  9. Tak Pollyanna, håber du fandt nogle gode kartofler :-)

    Madame,håber at arbejdsdagen ikke var for hård, arbejdsdagene tager jeg fra 2. juledag og frem :-)

    Tak Conny, det meste er nu i hus :-)

    Tak Betty, jeg har skrevet på din blog med linket :-)

    Marianne, det er så dejligt at have hende herhjemme.

    SvarSlet