mandag, december 29, 2008

JULEHVERDAG


Vaskemaskinen snurrer lystigt, ude i gangen ligger de sorterede tøjbunker parat til at snurre med. Kartoffelsorteremaskinen kan jeg høre, når jeg åbner bryggersdøren og lukker Laika ind. Der skal også kartofler til, når nytårsmenuen skal tilberedes. Landmanden har vist haft den længste juleferie i mands minde, ingen grise at passe og kartoffelordrerne kunne vente til i dag, så han har nydt dagene.

Indkøbslisten er skrevet, køleskabet er godt nok stadig fyldt, det kan godt ses, at vi ikke har været meget hjemme, men de basale ting som brød og mælk mangler.


Kontoret venter på en landmandskone til at få alle kuverterne sat i system.

Datteren er taget hjem, nu er hun på arbejde, parat til at servere god kaffe for dem, der kommer forbi Sct. Hans Torv. Sønnen sover endnu, men også han tager hjem i dag. Om 1 måned skal vi flytte for ham, men heldigvis kun til den nærmeste storby, og så krydser vi fingre for en læreplads.


Aftenvagten var stille og rolig i går, jeg håber, at hverdagsvagten i aften bliver lige så.

13 kommentarer:

  1. Håber du får en dejlig Mandag :-)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Miri :-)

    SvarSlet
  3. Det er godt at landmanden har haft en god lang ferie. Du må have en dejlig mandag:)

    SvarSlet
  4. Hverdage er ikke det værste at være udsat for :-)

    SvarSlet
  5. Hverdagen er altså også skønne og det lyder som om i har haft en skøn jul :-)

    SvarSlet
  6. God arbejdslyst. Håber I finder læreplads til sønnen og han kommer til at trives i storbyen og godt nytår.

    SvarSlet
  7. Tak Sifka, og i morgen har jeg fri :-) jeg glæder mig.

    Anne, hverdage er slet ikke så ringe endda :-)

    Marianne, vi har haft en dejlig jul :-)

    Tak Karin, også godt nytår til dig :-)

    SvarSlet
  8. Jeg håber, du får en rolig vagt - her er der i hvert fald næsten uddødt, som om alle har valgt at lægge nogle feriedage før nytår.

    SvarSlet
  9. Stille og rolig hverdag kan man læse - og bestemt en tilfreds mor og hustru - mærkes tydeligt:-) God arbejslyst søde............

    SvarSlet
  10. madame,tak :-)der er alt for mange der desværre blev ramt af en blodprop midt under julefestlighederne

    tak fru koch :-) tilfreds og træt, glæder mig til fridagen i morgen :-)

    SvarSlet
  11. Kan du have en rigtig god vagt

    SvarSlet
  12. Nyd fridagene efter en forhåbentlig god vagt Lene :)
    I har da en travl tid med flytning for de unge mennesker - håber sønnen finder en god læreplads i det nye år!

    SvarSlet
  13. Tak Conny, den blev stille og rolig

    Else, tak, jeg slapper lidt af med en film :-)

    SvarSlet