søndag, februar 14, 2010

SØNDAG I FEBRUAR

De steder, hvor vintergækkerne plejer at poppe op her hos os, er dækket af sne; det har lange udsigter til anden farveskala her hos os.

DSC00870

Luften i dag er knitrende, den river i næsen med sin friske, bidende kulde. Himlen er gråhvid, grenene er dækket med rim, og hver vejrtrækning kan føles hele vejen ned i lungerne.

DSC00872

Landmanden saver, banker og lidt efter lidt bliver dørene i bryggerset indrammet; det første element er sat op, jeg glæder mig allermest til, at vaskemaskinen finder sin plads igen.

DSC00868

DSC00864

De små forårsblomster fra motorcykelfesten liver stadig op herinde. Jeg er bedst til grønne planter, men nu har jeg da holdt liv i indtil flere orkideer, så det går fremad.

DSC00873

DSC00874

Fastelavnsbollerne må købes, der er ingen gær på matriklen, og jeg gider ikke starte bil og køre gennem driverne for en pakke gær. Til gengæld var der en banankage og hjorteragout i fryseren, det vil vi nyde nede hos min far i eftermiddag.

DSC00876

DSC00865

Nu må der lægges vasketøj sammen, tørretumbleren er for længst stået af, så der skal planlægges med mine to små tørrestativer ;-)

Ha en god søndag.

9 kommentarer:

  1. Åhh, fastelavnsboller! Jeg var på jagt efter frisk gær, men fandt det desværre ikke. Jeg ville nemlig have bagt nogle. Det må blive i tankerne :-)

    God søndag!

    SvarSlet
  2. Vinter ute, men full vår inne hos deg :)

    Ha ein fin fastelavenssøndag :)

    SvarSlet
  3. syns dete er rart at det er full vinter hos deg enda. Flott kan det være, men nå gleder jeg meg til mildere dager.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlet
  4. Tak Fisker, her bliver det også i tankerne :-) men vi har jo så bageren, omend vi så mere end fordobler kalorieindholdet :-)

    Tak Marie, vi må skabe forårets farver herinde :-)

    Tak Astrid, jeg glæder mig også til mildere dage, men der bliver da et vældigt søle, når varmen kommer :-)

    SvarSlet
  5. Selvom vi har hjemmebagte fastelavnsboller (Eddie selvfølgelig) så vil jeg ikke bytte med banankagen :-)
    Rigtig god søndag Lene :-)

    SvarSlet
  6. God søndag til dig.

    SvarSlet
  7. Jeg håber din dag var god :) jeg har også tænkt på vintergækker idag - men der er vist lange udsigter.

    SvarSlet
  8. Jeg har fundet små bitte vintergække-babyer helt inde ved husmuren. Men mon ikke de venter med udspring til mildere dage:)
    Håber du har haft en dejlig søndag.

    SvarSlet
  9. Tak Anne, næh jeg tænkte nok at du ikke ville bytte :-)

    Tak Oline :-)

    Tak den var god Helle, sådan en lille vintergæk ville gøre underværker :-)

    Tak Hanne, det har jeg haft :-) Hvor dejligt at du kan holde øje med de små spirende babyer :-)

    SvarSlet