torsdag, maj 10, 2012

FRISK LUFT

trængte jeg til. Jeg kommer vist ikke uden om en tur forbi optikeren, for hver dag på arbejde udløser hovedpine et stykke tid efter. Jeg kommer heller ikke uden om et besøg hos ørelægen, for jeg får sværere ved at høre, hvad folk siger, så snart der er baggrundsstøj. Og en afdeling uden baggrundsstøj finder man vist ikke ;-)

P1030310

Hovedpinen blev i dag kureret med en gåtur i regnvejret sammen med Istvan, og bagefter en tur alene ned til søen. Istvan mener nemlig ikke, at han behøver at gå pænt, når han går sammen med mig. Det er vi så ikke helt enige om, derfor den afkortede tur. Landmanden er afsted med kartofler til en gårdbutik, han har lovet selv at stå for sin aftensmad. Min bliver enten A38 eller rester fra køleskabet.

P1030314

Huset er blevet gjort rent, mens jeg har været på arbejde, de penge er simpelthen så godt givet ud. Jeg bliver så glad, når jeg træder ind af døren, mine skuldre sænker sig, og jeg trækker vejret roligt. Så snakker vi ikke om, at jeg styrtede rundt i morges for at rydde op til rengøringen, fordi jeg var for træt i går. I går valgte jeg i stedet for at tage til gospelsang, det gør mig nemlig glad.

P1030320

Hvad gør dig glad?

17 kommentarer:

  1. Ja gospel er bedere end rengøring!!!
    Jeg har været til synsprøve og bestil nye briller. Det bliver jo ike ved at gå uden:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er mere udgiften til glas med glidende overgange, der ikke huer mig. Briller har jeg jo haft siden jeg var 18 år :-)
      Det er flot, at det først er nu, du skal have blivende briller :-)

      Slet
    2. Det er også mine første med glidende overgang. Min guitar-spillende søn har netop spugt, hvad de koster! Ups, der kunne være købt et par guitar-pedaler for de penge:-)

      Slet
  2. Mine børn, - de er det største og bedste. Og i den mindre skala...... syrener, solsortesang, fredag aften og lørdag morgen, sommeraftener, når jeg endelig tager mig sammen til en løbetur. Der er nok at være glad for.
    Og sange de kan gøre mig så glad og så ked af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, åh ja vores børn, de rummer glæden, angsten og sorgen, men mest af alt glæden :-)
      Der er dejlige mange ting at være glad for,tak :-)

      Slet
  3. en dejlig gåtur i skove, mine unger og barnebarnet, kattene når jeg kan se at de glade for at jeg kommer hjem, duften af våd varm jord når det har regnet, der er mange "små" ting der kan gøre mig glad...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, barnebarnet må helt klart bringe glæde, det lyser ud af dine dejlige billeder af Naja :-)

      Slet
  4. Der er så utrolig mange ting som gør mig glad, dine indlæg bl.a... :-) og den is med GUF vi lige har været omkring Munkholmbroen og spise.
    Det der gør mig knap så glad i øjeblikket, er at min søde rengøringsmus er blevet færdig med sit studie, og ikke kan finde tid til at gøre rent her mere, så jeg skal have fundet en anden der kan overtage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Inge :-) og HOLD så op med at snakke om is, jeg har endnu ikke fået årets første isvaffel ;-)
      Jeg krydser fingre for at du finder en rengøringsmus, med dit arbejdstempo skal du kunne slappe af, når du kommer hjem :-)

      Slet
  5. Jamen præcis det: et rent hus og musik!! Og så mine dejlige børn naturligvis. Eventuelt nogle nye gummistøvler og en cupcakekrukke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kong mor, og gummistøvler har jeg lige fået, og de er bare så gode at gå i :-)
      Du må have købt endnu en cupcakekrukke :-) Tænk hvor glad du bliver.

      Slet
  6. Det gør mig glad, at jeg har taget mig sammen til at tage en skøn arbejdssom kvinde med på mandag, når jeg skal op og gøre hovedrent i vores sommerhus, det viser , at jeg er blevet fornuftig og indser, at jeg ikke kan det samme som før.
    Knus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marianne, og det gør også mig glad :-) Det er først efter min mors død, at vi 4 søstre kan se, at hun ikke erkendte dette. Vi spurgte om vi skulle hjælpe, men hun takkede altid nej, og når vi nu ved, hvordan vores fars sygdom har kunnet stresse os og vores mor var jo syg og med deraf følgende træthed, får vi det så dårligt, at vi ikke holdt fast på at hjælpe med bl.a rengøring.
      Det er så godt at kunne tage mod hjælp og bede om hjælp, det er jo også dejligt at måtte få lov til at hjælpe :-)

      Slet
  7. Uha, det vil heldigvis blive en lang liste, men bare lige så har jeg altså også en jagthund, som også mener at hun ikke behøver at gå særlig pænt sammen med mig. Trods det går vi 4-5 km om dagen, for jeg skal have frisk luft og motion :-)
    Hilsen
    Margit B

    SvarSlet
    Svar
    1. Margit, det er dejligt med en hund, som kan få os ud og gå :-)

      Slet
  8. Allerførst: TAK for din løftede pegefinger ang. blodtryk... Det kan ikke siges for tit...

    Jeg har bare haft den bedste formiddag man kan tænke sig: har været til bedsteforældre dag i Anders´vuggestue, se alle de små unger være så stolte over at ha´ besøg, det var så dejligt.

    Og ellers så priser jeg mig lykkelig for at ha´et godt liv med mand og unger,og ikke at forglemme hunden...den hører jo osse til..

    Mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Joan. Det lyder som en skøn dag, I har haft sammen. Den dag glæder jeg mig også til :-)

      Slet