torsdag, november 10, 2016

Lidt lys

nåede jeg at se, inden gøremål trak mig indenfor. Nu er eftermiddagshygge med damebladslæsning overstået (med brunkager til). Aftensmaden med opvarmning af rester, nylavet kartoffelmos og råkostsalat er lavet og spist. Min søns norske kæreste, som læser til sygeplejerske i Danmark, havde sendt mig første del af hendes bacheloropgave, den er læst, kommenteret og sendt retur. Jeg elsker, når jeg får lov til at dykke ned i sådanne opgaver, også fordi jeg får ny viden samtidig. Og så er det første gang, jeg har læst en norsk bacheloropgave, godt at sønnens søde kæreste skriver et norsk,som jeg kan læse(kan aldrig huske om det er nynorsk eller bokmål, formentlig det sidste)

Nu er tiden inde til anden runde afslapning, sofahygge med seriekigning. I morgen står på møde hele dagen og det er ikke noget, jeg umiddelbart synes er spændende, men vi får se, måske kan sådanne møder dikteret oppe fra ende med at være givtige. Jeg må lige lade lidt op, så jeg kan holde til 6½ time med oplæg, workshop og ord som strategier og værdier. God aften til dig.

DSC_2584DSC_2588

8 kommentarer:

  1. Det lyder som en skøn dag! I hvertfald noget smukt lys!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, det har været en god dag, også på arbejde, og skønt at jeg lige nåede at komme ud og snuse til lyset :-)

      Slet
  2. Strategier har vi lagt bag os - i hvert fald sådan rent arbejdsmæssigt. Værdier har vi masser af, men jeg var ærlig talt træt af, at der altid blev talt om firmaets værdier fra ledelsens side - især når samme ledelse ikke selv levede op til dem :-)
    Jeg elsker også at dykke ned i opgaver. Det er for mit vedkommende altid som korrekturlæser, men læsningen gør mig klogere, og det er godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg bliver lidt træt i hovedet, når jeg læser ord som for mig mere hører til på en arbejdsplads, som den du havde. Men jeg forsøger at være åben for strategi og visionsinput :-)
      Det er sjovt at læse opgaver, det tog tid før jeg fik overbevist min søns kæreste om det; at jeg rent faktisk gerne ville læse hendes opgave :-)

      Slet
  3. Det må være sjovt og spændende at læse korrektur på sådan en opgave og finde ud af, hvordan en helt ung ser på det fag, du har arbejdet med i så mange år. God fredag til dig. Jeg håber, at du ikke faldt i søvn mellem strategier og workshops :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det er et område jeg kun har bekæftiget mig me i min elevtid, nemlig et psykiatriske, så det er rigtig spændende. Og tak, jeg faldt ikke i søvn, men fik hovedpine :-)

      Slet
  4. Dejligt med lidt lys, sol og frisk luft inden opgaverne indendørs kalder, især i denne årstid hvor mørket falder på alt for tidligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, lys må der til i denne tid :-)

      Slet