onsdag, november 09, 2016

Novembersne

DSC_2576

Der er ikke et drys her på gården, hvad ligner det?Jeg er helt klart til frost og sne, når vi når november måned. Ikke så meget, at det hindrer mig i at komme omkring, men jeg elsker sne. Inde på sygehuset nød vi i går snefnuggenes stille søgen mod jorden, men så snart jeg var ude for byen, var det så som så med hvidt udsyn. I dag er der dog kommet et lille drys herhjemme, men det forsvinder hurtigt.

Forleden dag hørte jeg et radiopar på 24-7 snakke om klæder og det med at gå i stå. Her sagde den ene(citeret frit fra hukommelsen): og når så først man har fundet den eneste ene, så går man i gang med fede hinanden op til parforholdskroppe, så man kan gå i det bløde uformelige tøj (måske sagde han uklædelige). Det er da det, jeg har; en parforholdsmave.Og dum som jeg var, købte jeg kage på vej hjem i dag, som lagde sig tungt nede i mappen og absolut ikke gjorde noget godt for energiniveauet. Det er kommet bag på mig, at jeg efter halvanden uges ferie så kan blive så træt på halvanden uges arbejde, men det er jeg, punktum. Jeg havde en rigtig god aften i går i selskab med tidligere patienter og pårørende, hvor de fik viden om kolesterol og kost. Jeg bliver også klogere, så jeg må da være rigtig klog, når vi når til sommer. For selv om diætisten siger det samme, så hører jeg nyt hver gang. Hvis jeg så også levede efter det hørte, så kunne det være, at maven kunne trække sig sammen. Jeg er en hyggefis, jeg elsker vintertid med lys, kage, te og sofahygning. Det er der alle muligheder for lige for tiden, men et lag sne ville ikke gøre noget.

DSC_2582

16 kommentarer:

  1. Sådan er vi så forskellige. For mig er sne en dekorativ vederstyggelighed. Når der ligger nok, skal den fjernes fra fortovet, og er man (som jeg) helårscyklist er den rigtig træls.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, sådan er vi nemlig forskellige :-) Og jeg har en lang offentlig vej ude foran gården, som er nedprioriteret i snerydning, så min mand må skrabe offentlig vej, hvis der er meget sne og jeg skal på arbejde, men jeg elsker sneen alligevel :-)

      Slet
  2. Sne er smukt, når det ligger der, men jeg kan ikke lide at køre i bil i det. Mere. Der kunne jeg engang, men alderen gør noget ved ... ikke kun parforholdsmaven (herligt ord), men også ved den indvendige side af hovedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, du havde også langt at køre på arbejde, jeg er nu heller ikke begejstret hvis det er meget glat, men så må jeg køre i god tid.

      Slet
  3. Parforholdskroppe! I grunden smukt at vi gør sådan noget, sammen med den eneste ene. Det kan vi da kun omfavne med glæde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, ja men sjovt at det er det modsatte af når vi skal score ham den eneste ene ;-)

      Slet
  4. Du havde sikkert brug for den kage, Lene! Det har jeg i hvertfald selv ret ofte.... Jeg er også inkarneret hyggefis, jeg top-elsker denne her årstid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv,hygge og kage hører sammen :-)

      Slet
  5. Hygge er jo dansk national sport - god aften KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, og jeg stræber efter at blive god til det :-)

      Slet
  6. Vi, der følger med her, er vist ikke forundrede over, at du er træt, når du har været på arbejde....

    Parforholdskroppe, kærestekilo, - ja det skal nok passe. Men man kan nu også, når man er alene ;) Lidt "godt" skal der til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er nok ikke så underligt, at trætheden indfinder sig.
      Åh ja jeg kunne nu også godt få kilo på, da jeg boede alene, for når hygge er lig med "lidt godt" så sniger de sig på :-)

      Slet
  7. Jeg tror også, du havde brug for den kage :-) Ja, hvad er der med kage? Det er i grunden totalt tarveligt, at gulerødder og agurkestave slet ikke hygger på samme måde ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, nej det trækker ikke på samme måde :-)

      Slet
  8. Det med sne var heller ikke det store her, vi fik et lille let drys.
    Har ellers set flere med så meget sne at det var muligt at lave snemænd.
    Det med parforhold og kroppen, pudsig, jeg er lige modsat, når jeg er alene har jeg et traktordæk (måske endda tvillingehjulsdæk) om maven, når jeg er i parforhold er der stadig lidt, men da kan den kaldes et cykeldæk :-)
    Det er noget med jeg er god til at spise langsomt i selskab og dermed spiser mindre. Når jeg er alene "glemmer" jeg at tygge maden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, og jeg er så meget hyggemenneske, at jeg hele tiden tænker på mad, især mellemmåltider, så det lider vi begge under. Var jeg alene, var det formentlig det samme :-)

      Slet