onsdag, december 12, 2012

LUFT UD

Der blev lovet guld og grønne skove, da jeg skulle have nye vinduer - slut med vand i krogene (vindueskrogene) - nu ville varme og kulde mødes udenpå vinduet. Første vinter afslørede, at den holdt ikke - forklaringen fra tømreren var, at vi jo lige havde malet hele huset, så luftfugtigheden var høj. Nu tre år efter kan jeg kun konstatere, at luftfugtigheden tilsyneladende er meget høj her og med kulde udenfor, ja så er der vand i alle kroge, og nu har jeg jo 6 små vinduer, for hver gang jeg før havde et stort, så det er noget af et tørreprojekt. Og da jeg er mig, så bliver der heller ikke tørret hver dag undtagen i soveværelset. Et lille tips fra en hjemmeside var, at hvis der er mere end 2 cm kondens, så skal der luftes ud, så nu er hele hytten blevet luftet ud. Jeg håber orkideer og andre sarte mimoser holder til det.


Der skal vaskes vinduer, så huset er klart til julepynt i morgen efter rengøring. Der skal løbes en tur. og så skal jeg en tur til Aalborg. I går blev jeg nødt til at holde på en betalingsparkeringsplads, der var ikke flere pladser ved sygehuset. I går aftes blev jeg så ringet op af min kollega, mit dankort lå i informationen. jeg havde end ikke opdaget, at jeg havde tabt det på parkeringspladsen. Desværre havde receptionisten ikke fået navnet på den gode mand, som havde fundet mit kort, gået hjem og googlet mit navn og dermed fundet ud af at jeg arbejdede på sygehuset og derefter afleveret kortet i informationen, da han igen skulle på sygebesøg. Tusind tak du kære pårørende, det er skønt, at der er ærlige mennesker som du, og jeg ville ønske, at jeg kunne påskønne dig på anden vis, end blot at fortælle om dig her på bloggen.


Må din dag blive skøn og dejlig.




22 kommentarer:

  1. Det er så skønt at opdage, at der stadig findes ærlige mennesker.
    Og det er skræmmende, at vi synes, vi er nødt til at nævne det, fordi det nærmest opfattes som en sjældenhed ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og din sidste sætning er ret tankevækkende.

      Slet
  2. Dejlig der stadig er ærlige mennesker og hvor var du heldig, at det blev fundet af et ærlig menneske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det gjorde livet lettere for mig :-)

      Slet
  3. Heldigvis at der findes ærlige mennesker, mon ikke de fleste trods alt er det ? Det tror jeg på..:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, det gør jeg også :-)

      Slet
  4. Dejligt at du fik dit kort igen. Lidt kynisk kan man jo sige at finderen ikke kan bruge det til ret meget (går ikke ud fra du har koden skrevet på kortet), men jeg synes det er skønt at opleve at han gider aflevere det og ikke bare smider det ud, i den tro at du nok har lukket det alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, lige netop på parkeringspladsen kunne han have brugt det til at betale egen parkering ;-)

      Slet
  5. Ja, det der udluftning og vand i karme og kroge - det er bare sådan, det er om vinteren!
    Der var du heldig, at et rart menneske afleverede dit kort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det sparede mig for en masse besvær og ængstelse, når jeg en gang opdagede at mit kort var væk :-)

      Slet
  6. Dit hus er nok alt for tæt! Og så må man lufte ud, selv om det ikke er det, man har mest lyst til, når det fryser hårdt udenfor. Dejligt, du fik dit kort tilbage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det er nok for tæt, her til morgen måtte jeg i gang igen med kluden :-)

      Slet
  7. Altså det der med at lufte ud, det skal man også, selv om der ikke er vand i krogene ;) Jeg kan slet ikke leve, hvis jeg ikke har døre og vinduer til at stå åbne i et stykke tid er par gange om dagen - jeg elsker frisk luft :)
    Ærlige mennesker er gode at møde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, nu kører jeg jo ofte af sted klokken 6 og er hjemme igen klokken 16, så her i den mørke tid har jeg ikke lyst til at lufte ud på de tidspunkter ;-)

      Slet
  8. Hvor var det godt, at du fik dit Dankort tilbage, og hvor er det bare skønt, at der (stadig) findes bundærlige mennesker.

    Min nye vejrstation kan også måle luftfugtighed, og den har konstant en sur smiley for den mener her er for tørt. Luftfugtigheden er på 35 pc. Der skal være en luftfugtighed på mellem 40 og 70 pct. kombineret med temperatur på mellem 20 og 28 grader for at få en glad smiley. Måske skal du have dig en vejrstation?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg har vist en luftfugtighedsmåler, den har jeg bare glemt at kigge på ;-)

      Slet
  9. Sådan nogle reklamer har det med at love mere, end produkterne kan holde til. Men frisk luft må der til, men ikke for længe ad gangen!

    Dejligt at høre, at der er hæderlige folk til, som vil aflevere et Dankort til rette vedkommende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Henne, det sparede mig for en masse besvær :-)

      Slet
  10. "Lufte-ud" og "Varme-op", - de er gode venner.

    Hvor er det skønt, at der findes ærlige mennesker. Mon der ikke egentlig er mange af dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, når de er så gode venner, så må jeg hellere sørge for at de mødes :-)

      Slet
  11. Dejlig solstrålehistorie om ærlige mennesker. Det kan vi lide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dorthe, det kan vi nemlig :-)

      Slet